کد خبر : 1332
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 0:50

نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند

نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند

نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند] نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رشد قیمت اقلام خوراکی مانند لبنیات،گوشت و برنج

نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند]

نماینده مردم فلاورجان:گرانی مواد‌ غذایی به رشد هزینه‌های‌درمان منجر می‌شود/سفره های مردم باید کاهش نرخ تورم را احساس کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رشد قیمت اقلام خوراکی مانند لبنیات،گوشت و برنج گفت: حذف برخی از کالاهای خوراکی مانند لبنیات به دلیل گرانی،از سفره خانوارها،وضعیت سلامت جامعه را با مشکل روبرو می کند و این موضوع به رشد هزینه‌های درمان در کشور منجر می شود.
سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کاهش نرخ تورم گفت: باید در زمینه کاهش نرخ تورم ملاحظاتی نیز درنظرگرفته شود به دلیل اینکه در محاسبه نرخ تورم میانگینی از مجموع کالاها لحاظ می شود،این درحالی است که مصرف برخی کالاها در زندگی روزمره مردم بیشتراست.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت که بخشی از خانوارها از درآمد بالایی برخوردار نیستند؛این درحالی است که تامین نیازهای معیشتی همین خانوارها باید در اولویت مسئولان باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود:باید توجه قیمت اقلام خوراکی مانند نان، روغن، لبنیات، گوشت و برنج که از اقلام ضروری و مصرفی است با افزایش روبرو بوده،بنابراین باید در برنامه‌ریزی دولت برای کاهش کلی نرخ تورم،ملاحظاتی صورت گیرد که جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج زندگی خانوارها باید در اولویت باشد.

موسوی‌لارگانی افزود:باید پذیرفت در سال جاری درآمدهای مردم تقریبا ثابت مانده و رشد حقوق کارمندان دولت درحدود ۱۴ درصد بوده این درحالی است که افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی ۲۰ درصد و حتی بیشتر نیز بوده که ضرورت دارد دراین زمینه رسیدگی شود.

 

کاهش نرخ تورم باید در سفره های مردم احساس شود

وی با بیان اینکه اکثریت مردم دوست دارند کاهش نرخ تورم را درسفره‌های خود احساس کنند،تاکید کرد: بخشی از خانوارها به دلیل بالابودن مصرف روزانه برخی کالاهای خوراکی،تمایل دارند قیمت این اقلام همیشه به صورت دقیق کنترل شود.

موسوی لارگانی افزود: ضرورت متناسب بودن قیمت کالاهای خوراکی با درآمد خانوارها بسیار مهم است به دلیل اینکه حذف برخی از کالاهای خوراکی مانند لبنیات به دلیل گرانی،از سفره خانوارها،وضعیت سلامت اعضای خانوارها را با مشکل روبرو می کند و این موضوع به رشد هزینه‌های درمان در کشور منجر می شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت کالاهای مختلف را با اعمال نظارت موثر کنترل کنند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc