کد خبر : 1333
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 9:06

چالش منابع آب درشهرستان فلاورجان جدی است/ بحران آب در دشت فلاورجان

چالش منابع آب درشهرستان  فلاورجان جدی است/ بحران آب در دشت فلاورجان

منابع آبی شهرستان بعد از خشکسالی سال۱۳۷۸ به شدت کاهش یافته و وضعیت آب‌های زیرزمینی در شهرستان با توجه به خشکسالی‌های به‌وجود آمده، بحرانی است. _مدیر امور منابع آب فلاورجان از افت شدید آب‌های زیرزمینی در دشت‌های این منطقه خبر داد.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور منابع آب فلاورجان با تأکید بر وضعیت

منابع آبی شهرستان بعد از خشکسالی سال۱۳۷۸ به شدت کاهش یافته و وضعیت آب‌های زیرزمینی در شهرستان با توجه به خشکسالی‌های به‌وجود آمده، بحرانی است. _
مدیر امور منابع آب فلاورجان از افت شدید آب‌های زیرزمینی در دشت‌های این منطقه خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور منابع آب فلاورجان با تأکید بر وضعیت نامطلوب آب‌های زیرزمینی و وقوع خشکسالی در استان اصفهان و شهرستان فلاورجان، گفت: مدیریت منابع آب، تنها راه برون رفت از بحران خشکسالی در منطقه است.
“محمدرضا اخلاصی” به اقلیم آب و هوایی خشک و نیمه خشک استان و چالش آب اشاره کرد و ادامه داد: منابع آبی شهرستان بعد از خشکسالی سال ۱۳۷۸ به شدت کاهش یافته و وضعیت آب‌های زیر زمینی در شهرستان با توجه به خشکسالی‌های به‌وجود آمده، بحرانی است.
به گفته وی این شهرستان با کاهش ۱۰ تا ۵۰ متری سطح آب‌ها مواجه است، در صورتی که تا قبل از سال ۱۳۷۸ سطح برخورد به آب ۷ الی ۸ متر بوده است که به علت عبور حدود ۳۰ کیلومتر رودخانه زاینده‌رود از شهرستان فلاورجان و تغذیه سفره آب زیرزمینی بوده است.
اخلاصی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته و با اجرای طرح تعادل بخشی مورد نظر وزارت نیرو ۱۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان پر و مسدود و بر روی ۱۲۰۰ حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است.
مدیر منابع آب فلاورجان به ۱۲۰۰ درخواست اقدامات تکمیلی از قبیل لایروبی، کف‌شکنی، تغییر محل چاه در سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و افزود: در این منطقه حدود ۱۳ هزار حلقه چاه وجود دارد که حاکی از حجم بالای کار در این امور است و در حال حاضر اولویت کاری امور منابع آب فلاورجان نصب کنتورهای هوشمند بر مابقی چاه‌های مجاز و پیگیری پر نمودن چاه‌های غیرمجاز است که تحقق این امر منوط به همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی و حمایت مراجع سیاسی است.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc