کد خبر : 1417
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 - 1:35

نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه

نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه

اجرای طرح نذر خون با شروع ماه محرم تا اربعین حسینی  مدیر کل انتقال خون اصفهان از شهروندان اصفهانی خواست به علت ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به طرح بزرگ نذر خون بپیوندند. مجید زینلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اجرای طرح نذر خون از مردم اصفهان می‌خواهیم

اجرای طرح نذر خون با شروع ماه محرم تا اربعین حسینی

 مدیر کل انتقال خون اصفهان از شهروندان اصفهانی خواست به علت ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به طرح بزرگ نذر خون بپیوندند.

مجید زینلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اجرای طرح نذر خون از مردم اصفهان می‌خواهیم که با مشارکت جدی خود در این طرح خون‌رسانی بیشتری به افراد نیازمند داشته باشند.

وی بیان داشت: بیشترین متقاضی اهدای خون در ماه محرم و صفر، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که با ازدحام زیادی از جمعیت مواجه هستیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: ذخیره خون سالم از تمام گروه‌های خونی عمده هدف ما است که در طول سال با همکاری و همیاری مردم این امر محقق می‌شود اما با توجه به اینکه اصولا در ایام خاص مردم فرصت بیشتری برای خون‌رسانی و مشارکت در این امر دارند بنابراین به مناسبت ایام محرم و صفر گروه‌های مخصوصی را در سطح استان مستقر می‌کنیم.

وی گفت: به دلیل ازدحام مراجعه مردم عزادار به مراکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا از شهروندان اصفهانی می خواهیم به طرح بزرگ نذر خون پیوسته و نذر خود را در بازه زمانی اول محرم تا اربعین حسینی ادا کنند.

زینلی اضافه کرد: طرح بزرگ نذر خون با شعار «نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه» و با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح از اهداکنندگان مستمر درخواست می شود، فرصت اهدای خون در روزهای خاص دهه اول را در اختیار اهداکنندگان بار اولی که برای این کار انساندوستانه شوق دارند، قرار دهند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان در ادامه گفت: عملیات گسترده خون‌گیری با تمام توان نیروهای مجرب فنی و پشتیبانی و با رعایت تمام استانداردها به‌ویژه استفاده از شبکه رایانه و بانک اطلاعات جامع اهداکنندگان در مراکز سیار برای مراحل ثبت نام، معاینه و کنترل خون‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایام ماه محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های سیار انتقال خون استان اصفهان در قالب ۸ اکیپ در شهرستان خمینی‌شهر، کوشک و قهدریجان مستقر بودند و از عزاداران حسینی خون‌گیری کردند، گفت: در همین راستا سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر به اکیپ‌های سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc