کد خبر : 1466
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آبان 1394 - 6:57

برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ

برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ

برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات گفت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» با حضور نخبگان و گروه‌های منتخب تعزیه‌خوانی از ۵ شهرستان در حسینیه اعظم کهریزسنگ برگزار می‌شود. حجت‌الله سلطانی اظهار داشت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» همزمان با فرارسیدن ماه

برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات گفت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» با حضور نخبگان و گروه‌های منتخب تعزیه‌خوانی از ۵ شهرستان در حسینیه اعظم کهریزسنگ برگزار می‌شود.

حجت‌الله سلطانی اظهار داشت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» همزمان با فرارسیدن ماه صفر و ایام اربعین حسینی در شرق شهرستان نجف‌آباد و در حسینیه اعظم شهر کهریزسنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با همکاری شورای شهر و شهرداری کهریزسنگ و هیئت تعزیه‌داران حضرت ابوالفضل(ع) از جمعه ۲۲ آبان‌ماه به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات بیان کرد: شناسایی استعدادهای عرصه تعزیه استان اصفهان، معرفی هنر تعزیه و نخبگان این هنر به مردم و برپایی عزاداری امام حسین(ع) از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی تصریح کرد: ۱۰ گروه از شهرستان‌های فلاورجان، اصفهان، خمینی‌شهر، مبارکه، برخوار، گروه منتخب بسیج هنرمندان و گروه منتخب تعزیه‌خوانان استان اصفهان در این همایش ایفای نقش می‌کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه اساتید و نخبگان هنر تعزیه در استان اصفهان در این همایش حضور دارند گفت: حسین طاهری، شکرالله جعفری، حسن نرگس‌خانی و حسین قربانی که از نخبگان این هنر در استان هستند در دومین همایش استانی کشتی نجات حضور می‌یابند.

وی به استقبال بی‌نظیر مردم از این همایش اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۴۰ تعزیه‌خوان از سراسر استان به مدت ۱۳ شب به اجرای نقش پرداختند و داوری آن به صورت مردمی انجام شد.

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات خاطرنشان کرد: داوری و انتخاب گروه‌های برتر در دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات توسط گروه داوری متشکل از نخبگان و اساتید استان اصفهان انجام می‌شود و مراسم اختتامیه در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc