کد خبر : 1467
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آبان 1394 - 13:28

زنده‌رود به مزارع غرب اصفهان می‌رسد

زنده‌رود به مزارع غرب اصفهان می‌رسد

زنده‌رود به مزارع غرب اصفهان می‌رسد دبیر کمیته تخصصی حقابه داران غرب استان اصفهان از جاری شدن آب زنده رود در کانال‌های شهرستان‌های غرب حوضه زاینده‌رود خبر داد و گفت: آب کشت پاییزه این مناطق فقط به مدت ۱۵ روز باز است.   کریم صفاری پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه

زنده‌رود به مزارع غرب اصفهان می‌رسد

دبیر کمیته تخصصی حقابه داران غرب استان اصفهان از جاری شدن آب زنده رود در کانال‌های شهرستان‌های غرب حوضه زاینده‌رود خبر داد و گفت: آب کشت پاییزه این مناطق فقط به مدت ۱۵ روز باز است.

 

کریم صفاری پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهار کرد: بخشی از آب کشت پاییزه که در روزهای اخیر در زاینده‌رود جاری شده است، صبح دوشنبه -۱۸ آبان ماه- وارد کانال‌های آبیاری مناطق غرب استان شده است، اما در یک یا دو روز آینده به مزارع خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه این حجم آب حدود ۲۰ متر مکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: این میزان آب برای کشت گندم تعیین و از طریق بند نکوآباد مبارکه رها شده است که اراضی شهرستان‌های فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد، برخوار از کانال سمت چپ و زمین‌های دشت مهیار، مبارکه و بخشی از فلاورجان از کانال سمت راست این بند آب خود را دریافت می‌کنند.

 

دبیر کمیته تخصصی حقابه داران غرب استان با یادآوری اینکه زنده رود به مدت یک ماه باز است، تاکید کرد: البته شهرستان‌های غرب حوضه آبریز فقط ۱۵ روز آب در اختیار دارند و پس از این مدت آب آنها بسته می‌شود ولی شرق اصفهان یک ماه تمام آب برای کشت خواهد داشت.

 

صفاری پور با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده با سازمان آب منطقه‌ای، مناطق غرب نیز هم‌چون شرق از آب کشت پاییزه بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: آب باید طبق متن طومار شیخ بهایی تقسیم شود، چرا که بر اساس آن غرب حوضه رودخانه در طول سال دو آب کشت، یک بار برای برنج یا صیفی‌کاری و یک بار نیز برای غله کاری دارد، اما مناطق شرقی فقط یک آب غله کاری داشته‌اند.

 

وی گفت: با این حجم آب تمام اراضی شهرستان‌های غربی مانند فلاورجان زیر کشت غله نمی‌رود و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ درصد اراضی کاشت شود، اما در هر صورت موجب کسب درآمد و سرزندگی طبیعت، مزارع و شادی کشاورزان می‌شود.

 

عضو هیئت مدیره و دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: مصرف آب در شرایط فعلی حساسیت زیادی دارد، بنابراین شرکت میراب و نمایندگان مردمی و صنفی کشاورزان باید با همکاری دو طرفه در مصرف و نحوه تقسیم آن به طور جدی نظارت کنند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc