کد خبر : 1471
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394 - 14:44

امام جمعه فلاورجان گفت: سهم مطالعه کتاب، در زندگی ما ایرانی‌ها خیلی ناچیز است، حتی بعضی از بزرگان معتقدند که مطالعه کردن یک وظیفه دینی و ملی است

امام جمعه فلاورجان گفت: سهم مطالعه کتاب، در زندگی ما ایرانی‌ها خیلی ناچیز است، حتی بعضی از بزرگان معتقدند که مطالعه کردن یک وظیفه دینی و ملی است

امام جمعه فلاورجان گفت: سهم مطالعه کتاب، در زندگی ما ایرانی‌ها خیلی ناچیز است، حتی بعضی از بزرگان معتقدند که مطالعه کردن یک وظیفه دینی و ملی است به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فلاورجان گفت: براساس کلام امیرالمومنین (ع)، هیچ خیری

امام جمعه فلاورجان گفت: سهم مطالعه کتاب، در زندگی ما ایرانی‌ها خیلی ناچیز است، حتی بعضی از بزرگان معتقدند که مطالعه کردن یک وظیفه دینی و ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فلاورجان گفت: براساس کلام امیرالمومنین (ع)، هیچ خیری در توشه‌های دنیا نیست، مگر توشه تقوا، که باید در این دنیا فراهم شود و اگر ما این مسئله را باور کنیم که بهترین خیر در این دنیا تقواست به دنبال آن می‌رویم.

وی در ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی، نهمین عامل را اینگونه افزود: در آداب زندگی اسلامی و در ارتباط برقرار کردن با دیگران، مقدم بر هر چیزی و هر کلامی، سلام است که امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند: «سلام قبل از هر کلامی است».

امام جمعه فلاورجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پیرامون مناسبت‌های هفته،خاطرنشان کرد: ورود کاروان اسرا به شام در اول صفر، که شام را چراغانی کرده بودند و از آن به عنوان جشن پیروزی یاد می‌کردند، اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)‌در طی مدت اندکی که در شام بودند، با خطبه‌های آتشین خود چهره‌های پلید آن‌ها را افشا کردند به گونه‌ای که یزید مجبور شد با آن‌ها خوش رفتاری کند و حتی مراسم عزاداری برگزاری کند.

وی اظهارداشت: دوم صفر سال‌روز شهادت زید بن علی بن حسین(ع) است که به خون‌خواهی امام حسین(ع) دست به قیام زد، این بزرگوار انسانی زاهد، پرهیزگار، مؤمن و متدین بودند و بسیار شجاع که قیام این بزرگوار مورد تأیید امام باقر(ع) بوده است.

قدوسی در ادامه مناسبت‌های هفته تصریح کرد: سوم صفر بنا به قولی ولادت امام باقر(ع) و همچنین تصویب قانون اساسی در ۲۴ آبان‌ ماه ۵۸، سالروز ارتحال علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی در مورد اهمیت کتابخوانی بیان داشت: سهم مطالعه کتاب، در زندگی ما ایرانی‌ها خیلی ناچیز است، حتی بعضی از بزرگان معتقدند که مطالعه کردن یک وظیفه دینی و ملی است؛ مخصوصاً جوان‌های عزیز باید برنامه مطالعاتی داشته باشند و مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش کنند که فرهنگ مطالعه در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه فلاورجان در مورد مسائل روز تأکید کرد: از عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که طی یک‌سری عملیات پیچیده و دقیق شبکه جاسوسی آمریکایی را دستگیر کردند؛ ممکن است بعضی از دستگاه‌های امنیتی ما غافل باشند، دلیلی ندارد که بگویند چرا سپاه دخالت کرده است چراکه ماهیت سپاه پاسداران، حفظ انقلاب و دستاوردهای این نظام است.

وی در مورد نفوذ دشمن اذعان داشت: برای اجرای نقشه نفوذ طرحی تهیه کرده‌اند که چهار مرحله دارد، شامل تغییر نگرش در جامعه اسلامی که این مرحله چند گام دارد، تضعیف اقتصاد ملی ایران، القای یاس و ناامیدی در میان مردم، شرطی‌سازی افکار عمومی نسبت به تحریم‌ها، انتقاد غرب‌گرایان لیبرال و سکولار به بحث فتنه ۸۸ و مطرح کردن سران فتنه است.

قدوسی در ادامه تشریح مراحل نفوذ یادآور شد: اشتباه محاسباتی در نبرد محاسبات و بزرگ کردن جزئیات تا از اصول غافل شوند، برحذر داشتن از راه اغنا کردن یعنی با زبان بازی‌ها می‌خواهند ما را بترسانند و از بخشی از اقدامات ما را برحذر دارند، تأمل برای تغییر، تعیین سهم و نقش ایران در تامل از سوی آمریکا، پنج مرحله نفوذ است ولی روشنگری‌های رهبر انقلاب همیشه دستاوردهای بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه نیاز به پالایش دارد، اظهارکرد: ما همه یک ملت هستیم امیدواریم صدا و سیما اصلاح شود که به هیچ هویتی توهین نشود.

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc