کد خبر : 1506
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آذر 1394 - 2:24

برگزاری سلسله جلسات اموزش خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی

برگزاری سلسله جلسات اموزش خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی

برگزاری سلسله جلسات اموزش خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان به نقل از  روابط عمومی شهرداری کلیشادوسودرجان فرهنگسرای شهرداری به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی اقدام به برگزاری سلسله جلسات حقوق شهروندی و اموزش خانواده در زمینه های تربیت فرزند- همسرداری –حقوق شهروندی –

برگزاری سلسله جلسات اموزش خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی

به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان به نقل از  روابط عمومی شهرداری کلیشادوسودرجان فرهنگسرای شهرداری به منظور پیشگیری از آسیب‏های خانوادگی و اجتماعی اقدام به برگزاری سلسله جلسات حقوق شهروندی و اموزش خانواده در زمینه های تربیت فرزند- همسرداری –حقوق شهروندی – حجاب وعفاف و….  نموده است  این آموزشها  یک سال است به صورت مدون  توسط کمیته فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در سالن فرهنگسرای شهرداری اجرا شده و ادامه خواهد  داشت  چراکه اموزش خانواده به متابه حقی از حقوق خانواده‏ها در نظر گرفته می‏شود که برای دست‏یابی به آن و تحقق هر چه بیشتر رشد فرهنگی هر ملت لازم است که  این جلسات توسط صاحب‏نظران و کارشناسان متخصص در زمینه مشاوره برگزارمیشود.
در ادامه سلسله جلسات حقوق شهروندی جلسه ی باموضوع بیش فعالی ،پرخاشگری و لجبازی در کودکان  درسالن فرهنگسرای شهرداری کلیشادوسودرجان برگزارشد.
دراین جلسه سخنران  جناب آقای رئیس پور مدرس دانشگاه و عضو انجمن روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران گفت:
اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود ۱۰-۸ درصد کودکان را مبتلا می کند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل می کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند.
غالباً متوجه‌اند که والدین چه انتظاری از آنان دارند اما برای برآورده ساختن این انتظار برای آنان مشکل است چون نمی‌توانند آرام بنشینند، دقت کنند یا به جزئیات توجه کنند. البته بیشتر بچه ها در سنین خردسالی خصوصاً اگر مضطرب یا هیجان زده باشند چنین رفتارهایی می کنند. اما‌درکودکان بیش فعال این علائم مدت زمان طولانی وجود دارند و در شرایط و محیطهای مختلف روی می دهند.
این اختلال به عملکرد خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی کودک آسیب می‌رساند. با درمان مناسب کودکان می‌توانند بیاموزند که چگونه با این مشکل کنار بیایند و علائم خود را کنترل کنند.
ایشان درادامه به مواردی چون: علائم بیش فعالی کدامند؟
بیش فعالی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
برای تشخیص بیش فعالی باید:
عوامل مستعد کننده برای ابتلا کدامند؟
شایان ذکر است جلسه دوم این جلسه روز سه شنبه ۳ آذر ماه ساعت ۹ صبح در سالن فرهنگسرای شهرداری برگزار خواهد شد.
 
 

 

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc