کد خبر : 10821
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 - 10:42

آیین اختتامیه سوگواره عاشورائیان در روستای هویه فلاورجان برگزار شد

آیین اختتامیه سوگواره عاشورائیان در روستای هویه فلاورجان برگزار شد
به گزارش نیوز فلاورجان ، شامگاه گذشته(۱۸ آذر) همزمان با شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، مریم احمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی عاشوارئیان که در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) روستای هویه انجام شد، گفت: در سوگواره تعزیه امسال، ۶ گروه منتخب تعزیه خوان از شهرستان های مبارکه، لنجان، اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و دولت آباد برخوار حضور داشتند.
وی افزود: این سوگواره از روز جمعه (۱۳ آذر)شروع شد و شامگاه (۱۸آذر) با آیین اختتامیه سوگواره عاشوراییان شهرستان فلاورجان به پایان خواهد رسید.
در ادامه محمود ابراهیمی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ضمن اشاره به قدرتمند ترین رشته هنری در این سوگواره، گفت : این گونه مراسم نشان داده است که تاثیر بسزایی بر مناسک اجتماعی مردم داشته است.
وی خطاب به مسئولان استانی ،شهرستانی ، شورای تعزیه استان و شهرستان فلاورجان اینگونه سوگواره ها را لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: می بایست از شرکت کنندگان، بزرگان و جوانان و نوجوانان زن و مرد، مخاطب این سوگواره ها نظر سنجی به عمل آید و گروهای تعزیه خوان نیز بر اساس خواسته های مردم قدم بردارند.
همچنین حجت الاسلام محمد قدوسی، امام جمعه فلاورجان درخصوص مزایای فرهنگ و آیین سوگواره به ایراد سخن پرداخت و آن را هنرهای در خدمت دین برشمرد.
در ادامه شاه محمدی عضو شورای تعزیه استان و دبیر اجرایی این سوگواره گفت: سوگواره عاشورائیان به مدت ۶ شب در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) شهرستان فلاورجان روستای هویه با دارا بودن ۲۳ شهید ، برگزار شد.
وی گفت: در سوگواره کشوری، گروه بوئین و میاندشت با تعزیه «بازار شام» رتبه اول کشوری را کسب کردند که جای بسی تقدیر دارد.
منبع :خبرگزاری شبستان

سوگواره عاشورائیان در فلاورجان

سوگواره عاشورائیان در فلاورجان


آیین اختتامیه سوگواره عاشورائیان در روستای هویه فلاورجان برگزار شد
به گزارش نیوز فلاورجان ، شامگاه گذشته(۱۸ آذر) همزمان با شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، مریم احمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی عاشوارئیان که در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) روستای هویه انجام شد، گفت: در سوگواره تعزیه امسال، ۶ گروه منتخب تعزیه خوان از شهرستان های مبارکه، لنجان، اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و دولت آباد برخوار حضور داشتند.
وی افزود: این سوگواره از  روز جمعه (۱۳ آذر)شروع شد و شامگاه (۱۸آذر) با آیین اختتامیه  سوگواره عاشوراییان شهرستان فلاورجان به پایان خواهد رسید.
در ادامه محمود ابراهیمی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ضمن اشاره به قدرتمند ترین رشته هنری در این سوگواره، گفت : این گونه مراسم  نشان داده است که تاثیر بسزایی بر مناسک اجتماعی مردم داشته است.
وی خطاب به مسئولان استانی ،شهرستانی ، شورای تعزیه استان  و شهرستان فلاورجان  اینگونه سوگواره ها را لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: می بایست از شرکت کنندگان، بزرگان و جوانان  و نوجوانان زن و مرد، مخاطب این سوگواره ها نظر سنجی  به عمل آید و گروهای تعزیه خوان نیز  بر اساس خواسته های مردم قدم بردارند.
همچنین حجت الاسلام محمد قدوسی، امام جمعه فلاورجان درخصوص مزایای فرهنگ  و آیین سوگواره به ایراد سخن پرداخت و آن را هنرهای در خدمت دین برشمرد.
در ادامه شاه محمدی عضو شورای تعزیه استان  و دبیر اجرایی این سوگواره  گفت: سوگواره عاشورائیان  به مدت ۶ شب در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) شهرستان فلاورجان روستای هویه با دارا بودن ۲۳ شهید ، برگزار شد.
وی گفت: در سوگواره کشوری، گروه بوئین و میاندشت با  تعزیه «بازار شام» رتبه اول کشوری را کسب کردند که جای بسی تقدیر دارد.
منبع :خبرگزاری شبستان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc