کد خبر : 11482
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دی 1394 - 14:50

راز طولانی بودن عمر حضرت مهدی(عج‏ل الله)

راز طولانی بودن عمر حضرت مهدی(عج‏ل الله) همه ما می دانیم که حضرت مهدی (عج‏ل الله) در شب نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا و در روزگار خلافت معتمد دیده به جهان گشودند. شیخ مفید می گوید: امام حسن عسگری (علیه السلام)، جز وی فرزندی نه آشکارا و نه پنهانی بر جای

راز طولانی بودن عمر حضرت مهدی(عج‏ل الله)

عمر

همه ما می دانیم که حضرت مهدی (عج‏ل الله) در شب نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا و در روزگار خلافت معتمد دیده به جهان گشودند. شیخ مفید می گوید: امام حسن عسگری (علیه السلام)، جز وی فرزندی نه آشکارا و نه پنهانی بر جای نگذاشته و او را در پنهانی و خفا نگهداری فرمود. سن حضرت مهدی (عج‏ل الله) در زمان وفات پدرشان پنج سال بود و در همان سنین اندک، خداوند متعال حکمت و قضاوت به او عنایت فرموده بود و او را نشانه ای برای جهانیان قرار داده بود. ابوبصیر می گوید: به یکی از امامان (امام صادق یا امام باقر(علیهماالسلام))عرض کردم: آیا امکان دارد که امر امامت به کسی برسد که به حد بلوغ نرسیده باشد؟ امام(علیه السلام) فرمودند: بزودی این امر اتفاق می افتد. عرض کردم: پس چه می کند؟ فرمود: امامِ قبل از او علم و کتاب هایی را برای او به ارث می گذارد و او را به خودش وا نمی گذارد.(ترجمه غیبت نعمانی، ترجمه جابر رضوانی، صفحه۵۵۳)
در روایات آمده است که امر امامت در سنین پایین به حضرت مهدی (عج‏ل الله) واگذار شده بود و خود این مطلب می تواند معجزه باشد چرا که در میان اهل بیت(علیهم السلام) تنها امامی که در سن پایین امامت به او واگذار شده بود ایشان بودند و جوانترین و گمنام ترین آنهاست. پس اگر عمر ایشان طولانی شده است، نیز می تواند معجزه باشد.
خداوند تبارک و تعالی سه ویژگی سه تن از پیامبران را در حضرت مهدی (عج‏ل الله) جاری ساخته است؛ ولادت او را همچون ولادت حضرت موسی(علیه السلام) قرار داده است. غیبت او را همانند غیبت حضرت عیسی(علیه السلام) مقرر فرموده است. و عمر طولانی او را همچون عمر طولانی حضرت نوح(علیه السلام) قرار داده است. آنگاه به بنده صالح خود، حضرت خضر(علیه السلام)، عمر طولانی داده تا دلیل عمر طولانی حضرت قائم (عج‏الله) باشد.(منتخب الأثر، صفحه۱۰۹)

عمر طولانی حضرت حکمت هایی دارد، که یکی از این حکمت ها این است که خبرهای جد بزرگوارشان را در آخرالزمان اثبات نمایند. طول عمر حضرت به دلایل قطعی منقول از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و پیشوایان معصوم(علیهم السلام) ثابت است و منطق عقل آن را رد نمی کند، و غیبت او آزمایش خدای تبارک در حق ما امت اسلامی است. هیچ مانع عقلی یا اعتقادی از عمر چند هزار ساله حضرت نیست، هم چنانکه پیروان حضرت عیسی(علیه السلام) و حضرت خضر (علیه السلام) و شیطان لعین اتفاق نظر دارند

از زمان تولد حضرت مهدی(عج‏ل الله) تا الان که سال۱۴۳۳هجری قمری است، ۱۱۷۸ سال می گذرد. یعنی عمر شریف و پر برکت حضرت ۱۱۷۸ سال می باشد. از دیرباز تاکنون یکی از کارهایی که مخالفان و منکران دین اسلام انجام می دهند تشویش اذهان عمومی مخصوصاً جوانان، درباره اینکه مگر می شود یک انسان عمر چندین هزار ساله داشته باشد، می باشد. ما در این مقال درصدد این هستیم تا جواب این شبهه انگیزان را بدهیم.
طول عمر یک انسان در برابر شگفتی های آفرینش او به قدری ساده است، که جای شگفتی نباید قرار بگیرد. خداوند در طی روز بارها و بارها معجزات شگفت انگیزش را به ما نشان می دهد، اما به دلیل دیدگان گناه آلود و قلب معصیت کار انسان ها، این امور مسائلی عادی فرض می گردد وگرنه به طور مثال معجزه حیات یکی از معجزاتی است که اگر حائل ها از دیدگان ما کنار برود درمی یابیم که چه خداوند عظیم و توانایی داریم و به معجزه عمر طولانی حضرت قائم طوری دیگر می نگریم. معجزه تولد انسان از آبی بدبو و پست آیا نمی تواند کاری خارق العاده از خداوندی قادر فرض گردد؟ آفریدگاری که انسان را از نیستی و عدم آفریده است، چگونه ممکن است پس از پوشیدن لباس هستی، از ادامه و اطاله هستی ناتوان باشد. قرآن کریم در مورد خلقت انسان می فرماید: ما انسان را از مشتی گل آفریدیم، سپس او را نطفه ای ساختیم در جایگاهی محکم، آنگاه نطفه را به صورت خون بسته درآوردیم، و این خون بسته را تبدیل به گوشت جویده شده نمودیم، و سپس این گوشت جویده شده را به صورت استخوان درآوردیم. آنگاه روی استخوان ها را با گوشت پوشانیدیم، سپس او را به گونه ای دیگر آفریدیم. پس مبارک است خداوندی که بهترین خالق هاست.(مۆمنون، آیات۱۲ تا۱۴)
خداوند قادر متعال که انسان را به عنوان بهترین الگوها آفریده، و او را به صورت قطره ای آب، از صلب پدران به رحم مادران انتقال داده، ۹ماه تمام در شکم مادر صورتگری نموده، این همه جهازها به او داده طوریکه اگر یکی از این جهازها ناقص باشد، هیچ پزشکی نمی تواند علیرغم این همه پیشرفت و تکنیک، آن را تکمیل کند. مانند سر انگشتان انسان ها که به قدری زیبا و دقیق است این آفرینش، که حاذق ترین پزشکان دنیا نمی توانند سر انگشتانِ فقط یک انسان را بیافرینند. این انسانی که مدعی است به ماورای آسمان  و کره ماه دست پیدا کرده است.
حال چنین خدایی چگونه ممکن است از اعطای عمر طولانی برای یک یا چند تن از بندگان صالحش ناتوان باشد؟؟؟ البته این نکته را نباید فراموش کنیم که عمر حضرت مهدی(عج‏الله) در مقایسه با عمرهای کوتاه عصر ما، طولانی محسوب می شود وگرنه در برابر عمرهای چندین هزار ساله عمر حضرت نوح(علیه السلام) و لقمان بسیار ناچیز است.

خداوند تبارک و تعالی سه ویژگی سه تن از پیامبران را در حضرت مهدی (عج‏الله) جاری ساخته است؛ ولادت او را همچون ولادت حضرت موسی(علیه السلام) قرار داده است. غیبت او را همانند غیبت حضرت عیسی(علیه السلام) مقرر فرموده است. و عمر طولانی او را همچون عمر طولانی حضرت نوح(علیه السلام) قرار داده است. آنگاه به بنده صالح خود، حضرت خضر(علیه السلام)، عمر طولانی داده تا دلیل عمر طولانی حضرت قائم (عج‏الله) باشد

علاوه بر این عمر طولانی حضرت حکمت هایی دارد، که یکی از این حکمت ها این است که خبرهای جد بزرگوارشان را در آخرالزمان اثبات نمایند. طول عمر حضرت به دلایل قطعی منقول از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و پیشوایان معصوم(علیهم السلام) ثابت است و منطق عقل آن را رد نمی کند، و غیبت او آزمایش خدای تبارک در حق ما امت اسلامی است. هیچ مانع عقلی یا اعتقادی از عمر چند هزار ساله حضرت نیست، هم چنانکه پیروان حضرت عیسی(علیه السلام) و حضرت خضر (علیه السلام) و شیطان لعین اتفاق نظر دارند.
علاوه بر تأییدیه قرآن، روایات بسیاری حول این موضوع وجود دارد که بیانگوی این است که در قائم آل محمد (عج‏ل الله) سنتی از حضرت نوح (علیه السلام) هست و آن عمر طولانی آن حضرت است، و در همه این روایات این نکته به صورت قطعی و تردیدناپذیر مطرح شده است. حتی یکبار امام صادق(علیه السلام) انکار منکران را تقبیح نموده، چنین فرمود: چرا نمی پذیرند که خداوند عمر این صاحب امر (امامت) را طولانی گرداند، چنانکه عمر حضرت نوح (علیه السلام) را طولانی کرده بود.(غیبت شیخ طوسی، صفحه۲۵۹)
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: هنگامی که او قیام می کند، مردم می گویند: چگونه ممکن است که این او باشد، او باید قرن ها پیش استخوانهایش پوسیده باشد.(منتخب الأثر، صفحه ۱۰۹)
نتیجتاً اینکه او ظهور می کند؛ همچون جوانی که با گذشت زمان هرگز پیر نمی شود. در روایتی از امام حسن(علیه السلام) آمده است: که حضرت با چهره ای جوان به سوی مردم باز می گردد درحالیکه مردم فکر می کنند که او پیر و کهن سال است.(منتخب الأثر، صفحه۱۱۰)
اللهم عجل لولیک الفرج.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc