کد خبر : 11602
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 - 11:32

پلیس اختیار توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی را ندارد

پلیس اختیار توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی را ندارد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس اختیار توقیف و اعزام خودروهای فاقد معاینه فنی به پارکینگ را ندارد و فقط جریمه می‌کند. سردار سرتیپ تقی مهری  افزود: اگر برخورد جدی‌تری در بحث آلودگی هوا مدنظر است باید قوانین سخت‌گیرانه‌تر باشد. وی گفت: ۲۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی صادر می‌شود و

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس اختیار توقیف و اعزام خودروهای فاقد معاینه فنی به پارکینگ را ندارد و فقط جریمه می‌کند.
سردار سرتیپ تقی مهری  افزود: اگر برخورد جدی‌تری در بحث آلودگی هوا مدنظر است باید قوانین سخت‌گیرانه‌تر باشد.
وی گفت: ۲۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی صادر می‌شود و نکته مهم این است که پلیس اختیار توقیف و اعزام این دسته از خودروها به پارکینگ را ندارد و فقط جریمه می‌کند.
سردار مهری با تاکید بر اینکه پلیس با خودروهای دودزا برخورد می‌کند، افزود: برخورد به صورت جریمه، فک پلاک، الصاق پلاک تعمیری و اعزام به تعمیرگاه است و رانندگان می‌توانند بعد از رفع عیب خودرو مدارک را از پلیس دریافت کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در کلانشهرها جریمه نداشتن معاینه فنی ۲۰ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۰ هزار تومان است؛ همچنین عدم الصاق برگه معاینه فنی در خودروها در کلانشهرها ۱۰ هزار تومان و در سایر شهرها ۵ هزار تومان و فقط پلیس برگه جریمه تسلیمی صادر می‌کند.
سردار مهری با اشاره به طرح زمستانه افزود: طرح زمستانه که از ماه گذشته آغاز شده تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در جاده‌های کشور به ویژه در گردنه‌های برف گیر در حال اجرا است.
وی بااشاره به نزولات آسمانی گفت: ریزش برف و کولاک را بیشتر از سال گذشته در نقاط غربی و شمال غرب کشور شاهد بودیم اما مشکل عمده و اساسی در اجرای طرح زمستانه نداشتیم و با هماهنگی همه دستگاه‌ها تاکنون در راه مانده نداشته‌ایم.
رئیس پلیس راهور ناجا  آمار کشته‌ها در ۸ ماه امسال را بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در  این مدت بنا بر آمار پزشکی قانونی  ۲.۷ درصد کاهش تلفات داشتیم که این آمارحدود ۳۳۱ نفر کاهش در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.
سردار مهری تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد افراد در سر صحنه و ۵۰ درصد دیگر نیز در مراحل پیش بیمارستانی و بیمارستانی کشته شده‌اند که باید اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام شود.
وی به علت تصادفات اشاره کرد و گفت: سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی نیز علت بسیاری از تصادفات است که باید رانندگان به آن توجه کنند.
سردار مهری درباره  برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز گفت: در ۹ ماه گذشته نزدیک به ۲۳ میلیون خودرو را متوقف کردیم که از این تعداد حدود ۲ میلیون خودرو فاقد برگ معاینه فنی یا برچسب یا دودزا بوده‌اند؛ ۷.۵ درصد خودروهای فاقد معاینه فنی درون شهرها  و بیش از ۱۰ درصد درجاده‌ها بوده اند.
وی درباره آمار شماره گذاری خودروها در ۹ ماه نخست امسال افزود: در این مدت بیش از یک میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری شده است.
رئیس پلیس رهور ناجا به ۶۷۷ هزار خودرو داخلی شماره گذاری شده در ۹ ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: ۴۱ خودرو خارجی نیز در این زمان شماره گذاری شده که رقم خودروهای خارجی ۳۴درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد:۳۳۶ هزار موتورسیکلت نیز در این مدت شماره گذاری شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷درصد کاهش یافته است.
سردار مهری خودروهای اسقاطی در این مدت را نیز یک میلیون و ۸۲۳ هزار عنوان کرد و گفت: این تعداد نیز در مقایسه با سال گذشته ۱.۷ درصد کاهش داشته است.
منبع :خبرگذاری صداوسیما.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc