کد خبر : 11943
تاریخ انتشار : شنبه 26 دی 1394 - 17:10

خانواده ها در به وجود آوردن فضای امن برای فرزندان تلاش کنند

صبح امروز(۲۶دی ماه)، نشست حوزه با خانواده طلاب با رویکرد خانواده اسلامی با سخنرانی امام جمعه شهرستان فلاورجان و مؤسس مدرسه حضرت فاطمه(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی در دفتر امام جمعه با حضور پدران و مادران و همسران طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برگزار شد. حجت الاسلام قدوسی در مورد جایگاه طلبه

IMG11212147صبح امروز(۲۶دی ماه)، نشست حوزه با خانواده طلاب با رویکرد خانواده اسلامی با سخنرانی امام جمعه شهرستان فلاورجان و مؤسس مدرسه حضرت فاطمه(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی در دفتر امام جمعه با حضور پدران و مادران و همسران طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برگزار شد.
حجت الاسلام قدوسی در مورد جایگاه طلبه اظهار داشت: طلبه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، حتی اگر همچون ابن سینا پزشک هم شود، باز طلبه است و جایگاه ارزشمندی دارد، چون ابن سینا هم اول آیت الله بوده است، بعد پزشک، شما خانواده ها که ارزش واقعی این جایگاه را می دانید، باید طلبه خود را حمایت کنید.
وی در ادامه از خانواده ها خواست: جهت کمک به حوزه از خیرین شهر یا منطقه خود حوزه علمیه را مطلع کنند و از خانواده ها تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این نشست روانشناس خانواده، استاد حوزه و دانشگاه، جمال جمالی پیرامون تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: در خانواده های اهل علم نباید بحران وجود داشته باشد، چرا که غفلت ها در زندگی مشکل ایجاد می کند و موجب افزایش آمار طلاق در جامعه می شود.
مشاور مرکز مشاوره حوزه های علمیه درخصوص اهمیت وجود زن در خانواده گفت: طبق فرمایش امام صادق(ع) زن قلب زندگی است و زن ریحانه ای است که باید در پرتو خانواده به یک گلدان گل و چه بسا باغ گل تبدیل شود.
وی افزود: همسر خوب در زندگی نعمتی الهی است، کسی که خانواده اش را ضایع کند مورد عذاب ابدی است و طبق فرمایش معصوم جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است، یا کسی نباید ازدواج کند یا باید همسرش را خوشبخت کند.
جمالی در خصوص راهکارهای بهبود زندگی مشترک گفت: با انجام کارهایی در خانواده باعث افزایش فضای صمیمی معنوی و مهر و محبت شویم مانند: اذان گفتن در خانه، سفر زیارتی، نماز اول وقت، مرور نکردن گذشته ها به خصوص خاطرات تلخ، توجه به نکات مثبت زندگی، ایجاد فضای تشکر و عاطفه در خانواده، نادیده گرقتن مشکلات و عیب های یکدیگر.
وی ایجاد فضای امنیت برای فرزندان در سایه مهر و محبت و فضای آرام گفت و گو در خانواده را مهم دانست.
خبرگزاری: شبستان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc