کد خبر : 13480
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اسفند 1394 - 10:19

گفتگویی متفاوت با الهام فرهمند بازیکن فوتبال بانوان از شهرستان فلاورجان

گفتگویی متفاوت با  الهام فرهمند بازیکن فوتبال بانوان کشورمان  از شهرستان فلاورجان ورزش فوتبال ما را به یاد تیم های بزرگ فوتبال در رده های ملی و با شگاهی در سراسر جهان می اندازد. توجه بیش از حد به این ورزش و رسانه ایی شدن آن ها و گمنام بودن ورزش بانوان ، سوالی که

گفتگویی متفاوت با  الهام فرهمند بازیکن فوتبال بانوان کشورمان  از شهرستان فلاورجان
582000000

ورزش فوتبال ما را به یاد تیم های بزرگ فوتبال در رده های ملی و با شگاهی در سراسر جهان می اندازد.

توجه بیش از حد به این ورزش و رسانه ایی شدن آن ها و گمنام بودن ورزش بانوان ، سوالی که همواره ذهن همه ورزش دوستان را معطوف خودش کرده است .

شاید خیلی از علاقه مندان به فوتبال هم از درخشش بانوان فوتبالیست ایرانی خبر نداشته باشند و دلیل این مساله تنها رسانه ها هستند که اولویت اصلی خودشون را فوتبال آقایان قرار دادند .

این روند اشتباه در هفته گذشته با درایت عوامل برنامه ۹۰ شکست و الهام فرهمند فوتبالیست تیم آینده سازان نجف آباد که در گمنامی تمام گل زیبا از روی ضربه ایستگاهی به شهرداری سیرجان زده بود در بین گل های برتر نظر سنجی این برنامه تلویزیونی قرار گرفت و رتبه سوم در میان فوتبالیست های مطرح لیگ برتر آقایان را به خود اختصاص داد .

گروه سین جیم باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان به سراغ الهام فرهمند فوتبالیست اصفهانی رفته و به گفتگویی متفاوت با این ورزشکار اصفهانی پرداخته است .

سین : خودتونو معرفی کنید.

جیم : الهام فرهمند ، متولد سال ۱۳۷۲ در شهرستان فلاورجان و در حال حاضر ساکن اصفهان هستم.

سین : چند ساله فوتبال بازی می کنید ؟

جیم : ۵سال.

سین : از چند سالگی فوتبال را شروع کردید ؟

جیم : از ۱۰ سالگی فوتسال را شروع و در ۱۸ سالگی به فوتبال روی آوردم.

سین : مشوق شما در زمینه فوتبال چه کسی بود ؟

جیم : پدر و مادرم.

سین : چرا فوتبال را انتخاب کردید ؟

جیم : در گذشته با خانواده به سالن های ورزشی می رفتیم و ورزش محبوب فوتبال را در آن سالن ها بازی می کردیم که این امر باعث علاقمند شدن من به فوتبال شد و با شرکت در کلاس های آموزشی فوتسال این ورزش را به صورت حرفه ایی دنبال کردم .

سین : آیا به جز فوتبال در رشته ورزشی دیگری فعالیت دارید ؟

جیم : به صورت حرفه ایی فعالیتی در هیچ رشته ورزشی دیگری ندارم ولی به دلیل اینکه در رشته تربیت بدنی تحصیل می کنم ، در سطح دانشگاه به رشته های دیگری مشغول هستم.

سین : اولین گلی که زدید چند ساله بودید ؟

جیم : ۱۸ ساله بودم که در مسابقات دسته یک کشور مقابل تیم اراک اولین گل را با ضربه پنالتی زدم.

سین : اولین مربی که در واقع استعداد شما را کشف کرد که بود و آیا فکر می کردید به جایگاه فعلی برسید ؟

جیم : خانم زینب شریفی بود که با برپا شدن کلاس های ورزشی آموزش و پرورش در شهرستان فلاورجان استعداد مرا کشف کرد. هیچ گاه فکر نمی کردم که گلم در بین گل های برتر دو ماهه اخیر قرار بگیرد و از این موضوع بسیار خوشحال هستم.

سین : در طول بازی شما تا کنون ، بدترین مصدومیتی که داشتید چه بود و چه اثراتی در روند کاریتان داشت ؟

جیم : خدارو شکر تا به امروز مصدومیت جدی نداشتم که از فوتبال دور شوم ولی کشیدگی ربات های جانبی زانویم باعث شد تا ۲۰ روز در گچ ماندن بهبود پیدا کند و پس از یک ماه و نیم به کمک حمایت کننده های زانو ، بدنسازی و فیزیوتراپی توانستم به بازی ها ادامه دهم.

سین : در حال حاظر پست شما چیست ؟

جیم : هافبک وسط.

سین : نظرتون درباره ی تیم ملی فوتبال بانوان ایران چیست ؟

جیم : تیم ملی برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است . ولی متاسفانه اردوهای تیم ملی نظم خاصی نداشته که این موضوع موجب افت بازی می شود ولی در مجموع همه بازیکن ها استعداد خوبی دارند.

سین : تا کنون مقام آسیایی داشتید ؟

جیم : خیر.

سین : وضعیت تیم ملی بانوان را چگونه می بینید ؟

جیم : به دلیل کمبود امکاناتی مثل لباس ، تغذیه ، اسکان و به خصوص خوابگاه بانوان که شرایط خوبی نداشت ، امروزه نسبت به گذشته بهنر شده است و امیدوارم با این بهبودی تیم ملی بانوان به جایگاه والاتری برسد.

سین : سطح بازی تیم آینده سازان میهن نجف آباد چطور است ؟

جیم : به طور کلی سطح بازی ها خوب است که در سال گذشته نتایج قابل پیش بینی بود ولی امسال حتی تیم های پایین جدولی در مقابل تیم های صدر جدول به خوبی بازی کردند و سطح مسابقات لیگ بسیار بالا بود.

سین : در کدام زمین تمرین می کنید ؟

جیم : در زمین رسالت نجف آباد ، هر روز تمرین داشتیم ولی اکنون با توجه به پایان رسیدن لیگ تمرینی نداریم و فقط هفته ایی سه روز تمرین فوتسال در دانشگاه انجام می دهیم.

سین : سطح فوتبال بانوان اصفهان نسبت به شهر های دیگر چطور است ؟

جیم : تیم فوتبال آینده سازان میهن نجف آباد با داشتن بازیکنان محلی در گذشته از سطح خوبی برخوردار بود که امروز بیشتر بازیکنان تیم را بازیکنان غیرمحلی تشکیل می دهند که همین امر میتواند در آینده به تیم ضرر برساند.

سین : با توجه به داشتن پوشش ، شرایط بازی برایتان سخت نیست ؟

جیم : در فصل تابستان به علت گرمی هوا و بازی و تمرین در فضای باز ، داشتن پوشش کمی سخت است ولی علاقه زیاد به این رشته ورزشی سختی را از من دور می کند.

سین : بهترین و جالبترین خاطره ایی که در فوتبال داشتید چیست ؟

جیم : دو سال پیش ، در جام حذفی که برای دومین بار در کشور برگزار می شد ، در مقابل تیم بم با حضور ناظر ای اف سی به عنوان داور ، تیم حریف نتیجه را ۲ بر ۱ به ما واگذار کرد که اولین گل این دیدار از رقابت ها را من به ثمر رساندم که برایم خاطره ایی به یاد ماندنی شد.

سین : نظرتون درباره ی مشکلات فوتبال بانوان نسبت به اینکه به فوتبال آقایان توجه زیادی می شود چیست ؟

جیم : هزینه کلی تیم بانوان برار با هزینه یک بازیکن آقا لیگ یک یا برتر که روی نیمکت می نشیند هم نیست. برای بسته شدن یک تیم بانوان برای قهرمانی حدودا ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون لازم است که این رقم جز قراردادهای پایین یک بازیکن از تیم های آقایان است که همین امر به ضرر تیم بانوان تمام می شود ، زیرا به دلیل نداشتن توانایی مالی ، تیم های بانوان مسیر های دور را بازی نمی کنند و حاظر به از دست دادن ۳ امتیاز آن بازی هستند تا مبادا ۶ یا ۷ میلیون هزینه کنند و این کار جایگاه تیم ها را در جدول تغییر می دهد.

سین : بازیکن مورد علاقه ایرانی و خارجی شما کیست ؟

جیم : به دلیل این که پست بازی من هافبک است به بازی دو هافبک طراح خلاق آقای نوید کیا در ایران و پیرلو ایتالیا علاقه مندم .

کلام آخر ؟

از عوامل فدراسیون و برنامه نود بابت انتخاب گل برتر دو دهه اخیر تشکر می کنم و همچنین برای خانواده ، مربیان و همه دوستان که مرا در این راه هدایت کردند ، آرزوی موفقیت دارم و از مسئولان میخواهم که توجه زیادی به فوتبال بانوان شود

گفتنی است الهام فرهمند در مسابقات المپیاد دانشجویی بیرجند ، پدیده مسابقات شناخته شد ودر سال ۹۳ نیز در المپیاد دانشجویی شهید بهشتی تهران عنوان خانم گل را به خود اختصاص داد.
گزارشی از سمیرا زمانی

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc