کد خبر : 15209
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395 - 20:20

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:مطرح کردن پروژه‌های مجزای انتقال آب برای ایجاد تفرقه میان استان‌های مرکزی کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:مطرح کردن پروژه‌های مجزای انتقال آب برای ایجاد تفرقه میان استان‌های مرکزی کشور است رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برخی مسؤولان برای اینکه تفرقه‌ای بین سه استان مرکزی کشور ایجاد کنند، گفتند هر یک از استان‌ها باید به صورت مجزا آب را با لوله منتقل کنند. سید ناصر موسوی‌لارگانی امروز

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:مطرح کردن پروژه‌های مجزای انتقال آب برای ایجاد تفرقه میان استان‌های مرکزی کشور است
موسوی-لارگانی
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برخی مسؤولان برای اینکه تفرقه‌ای بین سه استان مرکزی کشور ایجاد کنند، گفتند هر یک از استان‌ها باید به صورت مجزا آب را با لوله منتقل کنند.
سید ناصر موسوی‌لارگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص توقف انتقال آب به اصفهان از طریق تونل بهشت‌آباد، اظهار کرد: ایجاد تونل بهشت‌آباد صرفاً برای اصفهان نبود و در واقع برای فلات مرکزی ایران این بحث مطرح بود، فلات مرکزی شامل استان یزد و کرمان هم می‌شد.
وی افزود: حدود ۱۵ سال کار کارشناسی در خصوص مسئله انتقال آب به فلات مرکزی ایران انجام شده بود اما متأسفانه با وجود همه این تلاش‌هایی که مسؤولان در دولت‌های قبل داشتند، دولت جدید یکی از اقداماتی که از انجام آن جلوگیری کرد، حفر تونل بهشت‌آباد بود و عنوان کردند که مشکل زیست‌محیطی داشته و باید آب از طریق لوله به استان‌های اصفهان، یزد و کرمان منتقل شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مسؤولان برای اینکه تفرقه‌ای بین این سه استان ایجاد کنند تا این استان‌ها نتوانند به صورت متحد و هم‌صدا بحث را مطرح کنند، گفتند هر یک از استان‌ها باید به صورت مجزا آب را با لوله منتقل کنند.
موسوی با اشاره به اینکه در مسیر انتقال آب به اصفهان روستاها و شهرهای زیادی قرار داشتند، بیان داشت: اگر آب از طریق لوله منتقل می‌شد هر روستا و هر شهری سهم‌خواهی می‌کرد و این سهم‌خواهی باعث می‌شد به اصفهان آبی نرسد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه اصفهان‌ستیزی هم در دولت و هم مجلس وجود دارد، تصریح کرد: وقتی بحث اصفهان مطرح می‌شود، موضع‌گیری صورت می‌گیرد در حالی که اصفهان تقریباً استان و شهری متعلق به کل کشور است، گردشگرانی که از سراسر ایران برای بازدید می‌آیند نیاز دارند که امکاناتی برای آن‌ها فراهم شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان با تأکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه‌تری به اصفهان داشته باشد، خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی نیاز مبرمی است که مردم در شهر اصفهان در طبقات دوم و سوم با کمبود جدی آن روبه‌رو هستند و اگر مهمانان بیشتری هم در این شهر باشند این کمبود بیشتر احساس می‌شود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc