کد خبر : 16090
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1395 - 15:51

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان : بر اساس مبانی قرآن دفاع از مظلومان و مستضعفان لازم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان درکلاس نورمبین به  شرح و تفسیر آیه ۷۵ سوره نساء پرداختند. حجت الاسلام علی رئیسیان گفت:این آیه دعوت به سوی جهاد براساس تحریک عواطف انسانی می کند و می گوید:چراشما در راه خدا و در راه مردان و زنان وکودکان مظلوم و بی دفاعی که درچنگال ستمگران گرفتار شده

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان درکلاس نورمبین به  شرح و تفسیر آیه ۷۵ سوره نساء پرداختند.
حجت الاسلام علی رئیسیان گفت:این آیه دعوت به سوی جهاد براساس تحریک عواطف انسانی می کند و می گوید:چراشما در راه خدا و در راه مردان و زنان وکودکان مظلوم و بی دفاعی که درچنگال ستمگران گرفتار شده اند مبارزه نمی کنید،آیا عواطف انسانی شما را اجازه می دهد که خاموش باشید و این صحنه های رقت بار را تماشاکنید.
رئیسیان به فرق مستضعف وضعیف اشاره کرد و افزود: ضعیف کسی است که ناتوان است ولی مستضعف کسی است که بر اثر مظالم و ستم های دیگران دیگران تضعیف گردیده است،خوداین تضعیف ازنظرفکری،فرهنگی باشدیا از نظر اخلاقی، یا ازنظر اقتصادی ،یا ازنظرسیاسی و اجتماعی و به ترتیب تعبیرجامعی است که تمام انواع استعمار را دربرمی گیرد.
مسول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان با توجه به آیه ۷۵ سوره نساء به اهداف جامع جهاد اشاره کرد وگفت:جهاد اسلامی ،با هدف الهی است و برای بدست آوردن مال و مقام ، و با منابع طبیعی و موادخام کشورهای دیگرنیست،برای تحصیل بازار مصرف،و یا تحمیل عقیده و سیاست نمی باشد بلکه تنها برای نشر اصول فضیلت و ایمان است.
وی ادامه داد:هدف انسانی،جهاداسلامی برای دفاع ازستمدیگان،زنان ومردان بال شکسته وکودکان محروم وستمدیده است.
علی رئیسیان درپایان پیام های آیه اشاره نمود وتصریح کرد :دفاع ازمستضعفان وکسانی که امکان و قدرت دفاع از خود ندارند لازم است،و خدا دعای خالصانه مستضعفان و مظلومان را اجابت نموده است ،و همچنین فرماندهی و نیروی انسانی از شرایط اساسی جهاد باستمگران است و نصرت و یاری را فقط ازخداباید طلب نمائیم.
منبع :خبرگزاری بسیج.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc