کد خبر : 16350
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395 - 14:39

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان:در شهرستان‌های نجف‌آباد و فلاورجان ما به‌طور جدی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان:در شهرستان‌های نجف‌آباد و فلاورجان ما به‌طور جدی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم محمدحسن قائدی‌هادر خصوص متفاوت بودن شهریه‌های برخی از مدارس، اظهار کرد: میزان شهریه مدارس با توجه به اساسنامه و آیین‌نامه نوع مدرسه مشخص می‌شود و به‌عنوان‌ مثال مدارس استعدادهای درخشان، هیأت‌ امنایی، شاهد و نمونه دولتی

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان:در شهرستان‌های نجف‌آباد و فلاورجان ما به‌طور جدی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم
مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهانمحمدحسن قائدی‌هادر خصوص متفاوت بودن شهریه‌های برخی از مدارس، اظهار کرد: میزان شهریه مدارس با توجه به اساسنامه و آیین‌نامه نوع مدرسه مشخص می‌شود و به‌عنوان‌ مثال مدارس استعدادهای درخشان، هیأت‌ امنایی، شاهد و نمونه دولتی هرکدام دستورالعمل و شهریه‌های خودشان را دارند.

وی افزود: باید نوع شهریه‌ها به دلیل متنوع بودن مدارس، در هر مدرسه تفاوت داشته باشد چراکه نمی‌تواند شهریه مدارسی که برای بزرگسالان و شبانه است با مدارس روزانه یکسان باشد.

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص شهریه مدارس غیردولتی تأکید کرد: مدارس غیردولتی با توجه به وضعیت‌شان میزان شهریه را به شورای نظارت بر این مدارس پیشنهاد می‌دهند که با توجه به موقعیت، جنسیت، دوره تحصیلی و خدمات فوق‌برنامه، شهریه را با شهریه دیگر مدارس غیردولتی متفاوت می‌سازد.

قائدی‌ها در خصوص نسبت دانش‌آموزان و کمبود مدارس در استان اصفهان گفت: در بعضی از مناطق استان اصفهان با کمبود فضای آموزشی مواجهیم و حتی در ناحیه ۲ شهر اصفهان هم این مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرستان‌ها ازجمله شهرستان‌های نجف‌آباد و فلاورجان ما به‌طور جدی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم و بخشی از این کمبود را در حال حاضر مجمع خیرین جبران می‌کنند.

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در همه مقاطع کمبود فضای آموزشی وجود دارد و به‌طورکلی حدود یک‌سوم فضاهای آموزشی استان اصفهان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.

وی با اشاره به نوسازی مدارس قدیمی و تاسیس مدارس جدید بیان کرد: این بحث مربوط به اداره کل نوسازی مدارس است و دیگر با آموزش‌وپرورش ارتباطی ندارد اما آن‌ها نیز سعی دارند با تمام تلاش، مدارس جدیدی را برای استان فراهم می‌کنند.

قائدی‌ها در رابطه با سرانه امکانات به ازای هر دانش‌آموز عنوان کرد: به‌اندازه‌ای که تهران اختصاص دهد ما امکانات را در اختیار مدارس قرار می‌دهیم که در سال تحصیلی گذشته ۲ بار سرانه امکانات را در استان اصفهان قرار دادند که در هر بار مدارس مرفه جدا شده و به مدارس محروم، دورافتاده و روستایی در استان اصفهان این امکانات توزیع شد.

وی به برنامه‌های پیش‌رو در اداره کل آموزش و پروش استان اصفهان اشاره و عنوان کرد: در روز گذشته افتتاح طرح ولایت دانش‌آموزان پسر استان با حضور سردار نقدی برگزار شد؛ و در همین راستا ۲۸ تیرماه همین اردو ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار خواهد شد، همچنین آخر تیرماه میزبان جشنواره نوجوان سالم هستیم که در حال حاضر داوری مقالات آن در حال انجام است؛ همایش زیست‌شناسی در مرداد ماه و همایش علوم تجربی کشور در پاییز از دیگر برنامه هایی است که به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان در پایان گفت: برنامه‌های استانی نظیر برنامه بازگشایی مدارس، آغاز پروژه مهر در استان، ساماندهی فضاهای آموزشی و ثبت‌نام‌های دانش‌آموزی را اداره آموزش‌وپرورش استان اصفهان دارد.

منبع :فارس

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc