کد خبر : 16404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1395 - 19:48

نماینده فلاورجان در مجلس: آمایش کشت، راهکار اساسی برای جلوگیری از ضررهای کشاورزی است

در  روز چهارشنبه حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی ، اضافه کرد: اگر ما برطبق آمایش کشت برای تمام اراضی کشور برنامه ریزی کنیم، می توانیم تمام اراضی کشاورزی را متناسب با میزان و ظرفیت تولید به زیرکشت ببریم. وی با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان در بسیاری از سال ها رتبه نخست کشت

در  روز چهارشنبه حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی ، اضافه کرد: اگر ما برطبق آمایش کشت برای تمام اراضی کشور برنامه ریزی کنیم، می توانیم تمام اراضی کشاورزی را متناسب با میزان و ظرفیت تولید به زیرکشت ببریم.موسوی-لارگانی
وی با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان در بسیاری از سال ها رتبه نخست کشت پیاز را در اختیار داشت، افزود: بسیاری از پیازکاران نمونه کشور، فلاورجانی هستند.
نایب رئیس اول وعضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: اما این پیازکاران به دلیل نبود برنامه آمایش کشت، در سال های اخیر در فروش محصول خود دچار مشکل و متضرضر شده اند.
نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از پیاز کاران این شهرستان به دلیل عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی، زمین های خود را بایر رها کرده اند، گفت: تولید محصولات کشاورزی از جمله پیاز باید برطبق آمایش تولید شود تا کشاورزان متضرضر نشوند.
وی ادامه داد:دولت باید بر طبق محورهای کارشناسی شده، میزان تولید پیاز در کشور را مشخص کند و سپس به کشاورزان تضمین دهد تا میزانی که دولت تعیین می کند برای کاشت خرید تضمینی انجام می شود.
موسوی لارگانی افزود: اگر کشاورز بداند پس از برداشت تا چه میزان از محصولاتش خریداری می شود، بطور مسلم بر مبنای فروش تضمینی برای میزان کشت برنامه ریزی می کند.
وی افزود: خرید تضمینی محصول پیاز برطبق آمایش باید در دستور کار دولت قرارگیرد تا با یک برنامه ریزی منظم، میزان تولید داخلی و صادراتی مشخص شود و سپس نسبت تامین نیازهای داخلی و صادراتی تصمیمات اجرایی گرفته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کودشیمیایی، سموم و نهاده های کشاورزی برای کشاورز گران تمام می شود، تصریح کرد: با این اوصاف اگر کشاورز بیش از نیاز داخلی کشت کند و از سوی دیگر برنامه ریزی صادراتی اعمال نشود؛ متضرر خواهد شد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه تا وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت را برای کشاورزان مشخص نکند و میزان نیاز داخلی محصولات کشاورزی را بطور دقیق اعلام نکند، نمی توانیم از متضرر شدن کشاورزان جلوگیری کنیم، تاکید کرد: راهکار اساسی جلوگیری از ضررهای کشاورزی آمایش و نیاز سنجی کشت است
منبع : خانه ملت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc