کد خبر : 16977
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 - 16:39

نماینده مردم فلاورجان: معوقات بانکی دست بانک ها برای وام دهی را بسته اند/ تسهیلات دهی ارزی بانک ها کاهش ذخایر ارزی را منجر نشود

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه یکی از مشکلات بانک ها معوقات بانکی است، گفت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از تسهیلات بانک ها به مشتریان تبدیل به معوقات و بدهی های بانکی شده و از این رو سیستم بانکی کشور را

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه یکی از مشکلات بانک ها معوقات بانکی است، گفت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از تسهیلات بانک ها به مشتریان تبدیل به معوقات و بدهی های بانکی شده و از این رو سیستم بانکی کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
نماینده مردم  شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بدهکاران شبکه بانکی دو نوع هستند، افزود: یکی دسته از بدهکاران بانکی مشتریانی هستند که وام دریافت کرده اما در تلاطم بازار با ورشکستگی مواجه شدند و دسته دیگر افرادی هستند که با دریافت وام های کلان بانکی این منابع را در مسیری غیر از مسیر تعریف شده هزینه کرده اند.
وی ادامه داد:کسانی که تسهیلات کلان بانکی را با هدف تولید دریافت،اما در مسیر دیگری هزینه کرده اند؛ مرتکب تخلف شده و باید مورد پیگرد قانونی واقع شوند.
ضرورت حمایت از تولیدکنندگانی که در شرایط اقتصادی کشور متضرر شده اند
موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگانی که در شرایط اقتصادی کشور متضرر شده و نتوانسته اند بدهی خود به سیستم بانکی را پرداخت کنند،گفت: برخورد قاطع با بدهکاران دانه درشتی که به هدررفت منابع بانکی منجر شده و هیچ عایدی برای اقتصاد نداشته اند،ضروری است زیرا تسهیلات بانکی در دلالی ها، بورس بازی، خرید زمین، ملک و همچنین در غیر مسیر منظور شده در دریافت وام هزینه شده و باید مورد برخورد واقع شود.
وی ادامه داد: بخشودگی جرایم برای برخی از معوقات بانکی که با ورشکستگی واحدهای تولیدی همراه بوده باید لحاظ شود.
دایره حقوقی بانک ها پیگیر دریافت معوقات باشد
حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی،گفت:دایره حقوقی بانک ها و همچنین قوه قضاییه با آمادگی باید نسبت به تسویه بدهی های بانکی اقدام کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تبعات بی توجهی به بدهی های بانکی، افزود: احتمال افزایش معوقات بانکی در صورت عدم برخورد با کسانی که در غیر مسیر لحاظ شده تسهیلات بانکی را مصرف کرده اند، وجود دارد.
وی با اشاره به ورود بانک ها به موضوع خرید و فروش آزاد ارز، تصریح کرد: اگر عرضه ارز از سوی بانک ها به گونه ای باشد که امکان تسهیلات دهی در این زمینه فراهم شود شاهد معوقات ارز بانک ها هم خواهیم بود که این موضوع ذخایر ارزی کشور را کاهش می دهد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه خدمات دهی بانک ها در زمینه ارز فقط باید در حوزه خرید و فروش باشد،گفت: وام های ارزی اگر پرداخت شود، ممکن است شاهد بروز مشکل معوقات در این خصوص نیز باشیم..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc