کد خبر : 18413
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 11:51

همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی در اردوگاه کشوری شهید بهشتی برگزار شد.

همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی ا ۴۳۰ سوادآموز و ۵۰ آموزش دهنده در اردوگاه کشوری شهید بهشتی برگزار شد. اداره آموزش و پرورش منطقه پیربکران با ۴۳۰ سوادآموز و ۵۰ آموزش دهنده همایش رو جهانی مبارزه با بیسوادی را در اردوگاه کشوری شهید بهشتی، با حضور کلیه اعضای کمیته پشتیبانی سوادآموزی و کمیته بهبود

همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی ا ۴۳۰ سوادآموز و ۵۰ آموزش دهنده در اردوگاه کشوری شهید بهشتی برگزار شد.

اداره آموزش و پرورش منطقه پیربکران با ۴۳۰ سوادآموز و ۵۰ آموزش دهنده همایش رو جهانی مبارزه با بیسوادی را در اردوگاه کشوری شهید بهشتی، با حضور کلیه اعضای کمیته پشتیبانی سوادآموزی و کمیته بهبود کیفیت سواد آموزی برگزار کرد.

در آغاز جلسه رئیس اداره به پتانسیل قوی و مسئولین پرتلاش منطقه در امر سوادآموزی اشاره کرد. وی به تشکیل کارگروه ویژه ای در روستاها که متشکل از دهیاران، روحانی محل، شبکه بهداشت، پایگاه بسیج و … می باشد، اشاره کرد و همکاری آنها را در ریشه کن کردن سوادآموزی مؤثر دانست. رئیس اداره در ادامه صحبت های خود به فعالیت سوادآموزی در سطح جهان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این امر خطیر در سطح کشور نیز اجرا شود.

امام جمعه شهر پیربکران در سخنان خود در این مراسم، سوگند خوردن خدا به کتاب ودفتر را نشان دهنده اهمیت به خواندن، نوشتن، علم و دانش دانست و بیان کرد دستیابی به عوامل فوق می تواند جایگاه کشور را در جهان از لحاظ علم و اخلاق، صنعت و دستیابی به قوانین الهی را مشخص کند. وی سپس به حدیثی از امام محمد باقر(ع) اشاره کرد که امام فرمود: کمال و هر کمال خلاصه است در ۳ چیز، دانایی، شکیبایی و صبر در برابر مشکلات و اندازه گیری در امر معاش. وی ادامه داد با توجه به اینکه عصر، عصر دانایی، آگاهی و بینش است در نتیجه این موارد می تواند در تربیت فرزندان، اقتصاد و آگاهی  حرف اول را بزند.

در پایان رئیس سنجش اداره سوادآموزی استان در صحبت های خود گفت: اکنون ۵۰ سال است که ا۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بیسوادی نامگذاری شده ، و شعار امسال خواندن گذشته و نوشتن آینده ثبت شده است. وی علم را وجه تمایز تمام بندگان خدا اعلام کرد و از این رو ترویج سوادآموزی را از ارکان مهم خواند. وی در ادامه اختلاف آمار زنان بیسواد را در دوران قبل از انقلاب نسبت به مردان بیسواد ۱۸ درصد بیشتربیان کرد و اشاره کرد این آمار در حال حاضر به ۲ درصد رسیده است. در پایان وی رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال را گروه هدف در سوادآموزی دانست که ۹۵ درصد این رده سنی در منطقه پیربکران افراد با سواد هستند.

لازم به ذکر است در این جلسه به ۵۷ نفر از سوادآموزان که در مسابقه سلامت خانواده که به مناسبت این روز برگزار شده بود، با حضور مسئولین هدایایی اهدا شد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc