کد خبر : 19454
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1395 - 9:04

فلاورجان از شهرهای پایلوت برای اجرای طرح کرامت است

استاندار اصفهان گفت: دو شهرستان فلاورجان و ملایر در کشور برای اجرای پایلوت طرح کرامت انتخاب شده‌اند، که از ابتدای مهر ماه این رویکرد جدید با مشارکت بیشتر  بسیج در ابعاد مختلف آغاز شده است. به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

استاندار اصفهان گفت: دو شهرستان فلاورجان و ملایر در کشور برای اجرای پایلوت طرح کرامت انتخاب شده‌اند، که از ابتدای مهر ماه این رویکرد جدید با مشارکت بیشتر  بسیج در ابعاد مختلف آغاز شده است.
به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری اظهار داشت: جلسات شورای مواد مخدر استان هر ماه برگزار می‌شود و از این جهت استان اصفهان مقام اول را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری ۸۲ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ۷۸ مصوبه اجرایی شده است و ۴ مصوبه نیز در حال اجرا است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس گزارش اعلام شده از ابتدای سال تاکنون ۲۱ هزار ۶۴۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است که می‌تواند به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در تشدید مبارزه در مرزهای کشور اشاره کرد.

زرگرپور با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان و افزود: این طرح از سال گذشته مطرح شده است و یک رویکرد جدیدی را در راستای مبارزه با مواد مخدر مطرح می‌کند و آن مشارکت بیشتر بسیج در این رابطه است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان فلاورجان و ملایر در کشور برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شده‌اند، گفت: از ابتدای مهر ماه این رویکرد جدید با مشارکت فعال‌تر بسیج در ابعاد مختلف آغاز شده و در اصفهان نیز کلید اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان زده شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این است که معتادین متهاجر نه در روز و نه در شب‌ها به عنوان کارتن خواب را در اصفهان نداشته باشیم، گفت: اصفهان نسبت به دیگر شهرها وضعیت مناسب‌تری دارد و هدف ما این است که حتی یک معتاد متهاجر نیز در شهر مشاهده نشود و مقابله با معتادان متهاجر کارتن خواب یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به محدودیت‌های موجود در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: مکان‌هایی که برای نگهداری این معتادین تحت عنوان ماده‌ی ۱۶ وجود دارد محدود است با ابلاغی که از سوی رئیس جمهور صورت گرفته، شهرداری‌های کلان شهرها موظف هستند ۱۰ درصد بودجه فرهنگی خود را در رابطه با مبارزه با موادمخدر صرف کنند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان بودجه خوبی در این رابطه دارد این ۱۰ درصد قابل توجه خواهد بود و باید فرماندار و شهردار اصفهان هماهنگی‌هایی را در این رابطه داشته باشند تا ظرفیت‌های ماده ۱۶ یعنی مکانی که معتادین متهاجر را نگه‌داری می‌کنیم افزایش یابد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه باید این مکان‌ها برای بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یابد، گفت: در صورت ایجاد این ظرفیت می‌توانیم طرح خود را که حتی یک نفر معتاد متهاجر کارتن خواب در شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان نداشته باشیم به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc