کد خبر : 19561
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 - 6:51

حمایت و گسترش صنایع کوچک ومتوسط اقدامی مهم و اساسی/حمایت و پشتیبانی از این صنایع باید در جامعه نهادینه و در اولویت کاری سازمان هاقرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان فلاورجان ((نیوز فلاورجان ))، سیدناصرموسوی لارگانی  در یادداشتی به تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش‌افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد  اشاره‌کرده که متن یادداشت نماینده مردم فلاورجان به شرح ذیل است فرهنگ جهادی شالوده اقتصاد مقاومتی و مفهومی است جامع که بیانگر ایثار ، خودباوری و مسئولیت‌پذیری

به گزارش پایگاه خبری شهرستان فلاورجان ((نیوز فلاورجان ))، سیدناصرموسوی لارگانی  در یادداشتی به تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش‌افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد  اشاره‌کرده که متن یادداشت نماینده مردم فلاورجان به شرح ذیل است
فرهنگ جهادی شالوده اقتصاد مقاومتی و مفهومی است جامع که بیانگر ایثار ، خودباوری و مسئولیت‌پذیری است که نمونه‌های بارز آن رشادت جوانان این مرزوبوم در دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور در دوران دفاع مقدس و فعالیت‌های جهاد سازندگی وقت در آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور بود .
در شرایط کنونی که بر اساس قوانین موجود فراهم نمودن زیرساخت‌ها و گسترش بخش خصوصی در کشور موردتوجه قرارگرفته ، حمایت و گسترش صنایع کوچک ومتوسط اقدامی مهم و اساسی در توسعه بخش خصوصی و رونق اقتصادی کشور می‌باشد .
تجربه کشورهای دنیا و بالأخص شرق آسیا در سوگیری به سمت بنگاه‌های کوچک و متوسط و با بازدهی زودهنگام محل تأمل بوده و توانسته‌اند توفیقات بزرگی در توسعه اقتصادی حاصل نمایند . در کشور ما صنایع کوچک و متوسط ازلحاظ تعداد ٩٣ درصد مجموع واحدهای صنعتی را شامل می‌شوند و بالغ‌بر ۴۵ درصد افراد شاغل در بخش صنایع را در خود جای‌داده است و همین گواهی است بر اینکه یکی از مؤثرترین راهه‌ای ایجاد اشتغال ، رونق اقتصادی و کاهش وابستگی به منابع زیرزمینی ، ایجاد و توسعه این صنایع است .
بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از ابعاد مختلف حائز اهمیت است . گسترش این صنایع می‌تواند پراکندگی جغرافیایی سراسر کشور را در برگیرد و به‌تبع آن کاهش آلودگی و حفظ محیط‌زیست در شهرهای بزرگ را در پی داشته و از تمرکز صنایع در شهرهای خاص جلوگیری نماید . همچنین رونق اقتصادی با توزیعی نرمال ، جغرافیای کشور را در برگیرد و حتی مانع مهاجرت از مناطق کوچک به شهرهای بزرگ شود . این صنایع در ایجاد اشتغال و توسعه بخش خصوصی به شکل واقعی خود مؤثرند و تکمیل‌کننده زنجیره اقتصادی و تأمین‌کننده قطعات موردنیاز واحدهای بزرگ‌تر می‌گردند و به دلیل نیاز به سرمایه ثابت و در گردش کمتر ، عملیات آن‌ها تداوم بیشتری داشته و از پایایی و قوام بیشتری برخوردارند .
ازاین‌رو به‌منظور تولید ثروت ، بهره‌وری بیشتر ، کارآفرینی ، حمایت و پشتیبانی از این صنایع باید در جامعه نهادینه و در اولویت کاری سازمان‌هایی همچون صنعت ، معدن و تجارت ، امور مالیاتی ، گمرک ، بانک‌ها ، تأمین اجتماعی و سایر ارگانهای ذیربط قرار گیرد . در این رابطه چند پیشنهاد مطرح می‌گردد :
١- کاهش بروکراسی در اعطای مجوز تأسیس این صنایع و بالأخص در مناطق غیر برخوردار توسط سازمان‌های ذیربط، که منجر به جذب و افزایش سرمایه‌گذاری گردد .
٢- اعتماد نظام بانکی به صنایع کوچک و متوسط و فراهم نمودن تسهیلات و حمایت همه‌جانبه از آن‌ها
٣- ارائه مشوق‌های مالیاتی ، بیمه‌ای ، گمرکی ، صادراتی برای صاحبان صنایع کوچک و متوسط
۴- اعمال محدودیت‌های وارداتی برای کالاهای مشابه که توسط این صنایع در کشور تولید می‌گردند
۵- برخورداری از مزایای استقرار این صنایع در مناطق کم برخوردار با تصویب و تنقیح قوانین
سید ناصر موسوی لارگانی
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم ولایتمدار شهرستان فلاورجان
٢۵ مهرماه٩۵
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc