کد خبر : 19692
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1395 - 22:32

برای توسعه صادرات غیر نفتی نیازمند تولید رقابتی با هزینه پائین و کیفیت بالا و استاندارد هستیم

سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مرم فلاورجان به مناسب روز ملی صادرات یادداشتی را منتشر کرد که متن آن بدین شرح است: بسمه‌تعالی روز صادرات فرصتی است که باید پرنقش و اهمیت شاخص مؤثر و کلیدی “صادرات ” به‌عنوان تجلی قدرت و توانمندی اقتصاد کشور و برطرف نمودن موانع و بازدارنده‌های آن در توسعه اقتصادی کشور تأکید گردد. کشورهایی

سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مرم فلاورجان به مناسب روز ملی صادرات یادداشتی را منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
روز صادرات فرصتی است که باید پرنقش و اهمیت شاخص مؤثر و کلیدی “صادرات ” به‌عنوان تجلی قدرت و توانمندی اقتصاد کشور و برطرف نمودن موانع و بازدارنده‌های آن در توسعه اقتصادی کشور تأکید گردد.
کشورهایی که حجم فروش تولیدات ، خدمات و تنوع کالاهای صادراتی آن‌ها بیش از خرید کالا و خدمات از کشورهای دیگر است ، عناصری چون قدرت تولید بالا ، تنوع تولید ، اشتغال ، تراز تجاری مازاد ، ارزآوری ، تعادل ، رونق اقتصادی را در درون خود نهادینه نموده‌اند .
سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ گردید به اهمیت و راهکارهای همه‌جانبه حمایت از صادرات کالا و خدمات پرداخته‌شده است و پیاده‌سازی موارد مشروحه ،الگوی مطلوب و راهگشای توسعه و افزایش صادرات خواهد بود .
در این یادداشت از دو بعد به صادرات کالاوخدمات پرداخته می‌شود؛ نخست آن‌که برای توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند تولید رقابتی با هزینه پائین و کیفیت بالا و استاندارد هستیم که امکان رقابت با محصولات و خدمات تولیدی کشورهای دیگر را فراهم نماید و دوم آن‌که موانع ، مشکلات و بازدارنده‌های صادرات کالا و خدمات از پیش روی صادرکنندگان برداشته شود و حداقل‌های صادرات خود را در این بازار جهانی، متغیروپویا از دست ندهیم و با نتیجه معکوس کاهش تولید در کشور مواجه نشویم. موضوعی که امروز و بالأخص در بخش صنایع با کاهش ظرفیت تولید و یا تعطیلی صنایع مواجهیم. اگرچه مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا که شکل‌دهنده زنجیره ارزش در اقتصاد کشورند روشن و مبرهن است ولیکن به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌گردد:
۱- کاهش هزینه‌های تولید محصولات و خدمات – هزینه‌های تولید در کشور بالا و ضرورت دارد تولیدکنندگان از تسهیلات ویژه در بخش‌های مالیات ، بیمه ، حمل‌ونقل ، وام بانکی ، مجوز تأسیس و توسعه کسب‌وکار و امثالهم برخوردار شوند و کالاهای تولیدی داخل قابلیت رقابت در بازار جهانی را داشته باشد .
۲- تکنولوژی تولید ارتقاء وازحالت سنتی و نیمه سنتی خارج گردد و به‌تبع آن هزینه‌های تولید کاهش و کیفیت محصولات بالا رفته و صرفه‌های اقتصادی ناشی از مقیاس تولید به دست آید.
۳- در کنار تکنولوژی، آموزش فرهنگ صادراتی و شناسایی محیط فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و قانونی کشورهای مقصد برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ضروری بوده به‌نحوی‌که امکان استفاده از بازارهای جهانی را فراهم و تولید داخلی رشد یابد .
۴- رویه‌های تجاری، قوانین و مقررات ما عمدتاً در جهت واردات کالا تنظیم‌شده و بایستی رویه‌ها در جهت حمایت از صادرات تنظیم و مشوق‌های صادراتی تغییر و بهبود یابند.ویکی از دلایل تراز تجاری منفی (حتی بدون در نظر گرفتن کالاهای وارداتی قاچاق )می باشد .
صادرات کالاها و خدمات نقش مهمی در حجم فروش ، سهم بازار ، اشتغال ، بهبود فضای رقابتی کسب‌وکار،توسعه صنعت و کشاورزی و خدمات ، درآمد، سودآوری و درنهایت رفاه ملی ایجاد می‌نماید . اما نمی‌توان آن را به‌صورت انتزاعی و بدون توجه به تولید کم‌هزینه و باکیفیت در نظر گرفت . تولید و صادرات مکمل هم هستند و موانع هر دو باید برداشته شود تا رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی فراهم گردد.
در پایان روز ملی صادرات را به کلیه فعالان اقتصادی و بالأخص صادرکنندگانی که در جبهه اقتصادی باتحمل مشقات و سختی‌ها در جهت اعتلای اقتصاد کشور تلاش می‌نمایند صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم./
سیدناصرموسوی لارگانی
نایب‌رئیس  فراکسیون_اقتصاد_مقاومتی
و نماینده مردم فهیم شهرستان فلاورجان
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc