کد خبر : 19866
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1395 - 11:31

امام سجاد(ع) مانع از مصادره عاشورا به نفع دشمن شد

یک استاد اخلاق و مدرس مطرح حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) توانست بحران‌های دوران زندگی خود را به خوبی کنترل کند، گفت: آن حضرت اجازه نداد، عاشورا به نفع دشمن مصادره شود. به گزارش نیوز فلاورجان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی چهارشنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان

یک استاد اخلاق و مدرس مطرح حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) توانست بحران‌های دوران زندگی خود را به خوبی کنترل کند، گفت: آن حضرت اجازه نداد، عاشورا به نفع دشمن مصادره شود.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی چهارشنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان فلاورجان با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی امام سجاد(ع) اظهار داشت: آن حضرت با دست خالی، اجازه ندادند که دشمنان، عاشورا را به نفع خود مصادره کنند.
وی افزود: آن چیزی که سبب شد دشمن به دندان مسلح در مقابل امام سجاد(ع) با دست خالی، نتواند اقدامی داشته باشد این بود که آن حضرت به بیان ویژگی‌های امام حسین(ع) و ویژگی‌های یزید پرداخت و با بیان جنایات و خباثت‌های دشمن، به روشنگری پرداخت.
این مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: امام سجاد(ع) توانست مصیبت‌های سنگین و بحران‌های دوران خود را به خوبی آموزش دهد و با تربیت چند شاگرد، زمینه پرورش شاگرد را برای امام باقر(ع) فراهم سازد.
وی گفت: امام سجاد(ع) اجازه ندادند یاد و خاطره عاشورا از بین برود و بر روضه و گریه بر امام حسین(ع) تأکید داشتند، آن حضرت ناب‌ترین نکته‌ها را در قالب دعا به مردم منتقل کردند.
حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در مجلس یزید خطبه‌ای خواندند که در این خطبه به معرفی خود و ویژگی‌های خاندان اهل‌بیت(ع) پرداختند و با این اقدام، فاصله گرفتن مردم از اهل‌بیت(ع) و پیروری از یک فرد شارب خمر را گوشزد کردند.
وی گفت: روشنگری‌های امام سجاد(ع) سبب شد تا اطرافیان یزد از حمایت او و پیروی از حکومت باطل وی باز گردند و حتی یزید اعتراف کند که عبیدالله بن زیاد عامل اصلی شهادت امام حسین(ع) است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ادبیات شجاعت و خداباوری را باید از کربلا آموخت، افزود: شهدای کربلا با شعارها و رجزهای خود در مقابل دشمنان، شجاعت و خداباوری خود را به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در مجلس یزد بیان کرد: علم، حلم و بردباری، جود و بخشش، فصاحت در گفتار، شجاعت و وفای به عهد از جمله ویژگی‌هایی است که امام سجاد(ع) همواره مورد توجه قرار داده‌اند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc