کد خبر : 19902
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1395 - 8:54

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان: تاکنون آب برای کشت پاییزه به کشاورزان تخصیص پیدا نکرده است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: حقابه کشاورزان و آورده زاینده رود مشخص است، اما متاسفانه وزارت نیرو حقابه کشاورزان را واگذار کرده است.  کریم صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون آب برای کشت پاییزه به کشاورزان استان تخصیص پیدا نکرده است، اما ما همچنان از حق و حقوق

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: حقابه کشاورزان و آورده زاینده رود مشخص است، اما متاسفانه وزارت نیرو حقابه کشاورزان را واگذار کرده است.

 کریم صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون آب برای کشت پاییزه به کشاورزان استان تخصیص پیدا نکرده است، اما ما همچنان از حق و حقوق خودمان کوتاه نیامده‌ایم.
وی افزود: وزارت نیرو باید آب حقابه‌داران شهرستان‌های استان اصفهان را به آنها بدهد. در شرق استان نیز به دلیل عملی نشدن این مهم برخی کشاورزان اعتراض کرده‌اند.
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت آب ذخیره پشت سد زاینده رود مناسب نیست تصمیم گرفتیم تا زمانی که در سرشاخه‌ها بارندگی صورت گیرد صبر کنیم و دیگر آن منطقه از استان چهارمحال و بختیاری نیازمند آب نباشد و آب اضافه باقی بماند و در این زمان با تاخیر حقابه کشاورزی را دریافت خواهیم کرد.
صفاری با بیان اینکه کمبود آب برای کشت پاییزه تنها به کاهش بارندگی‌ها خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: حقابه کشاورزان و آورده زاینده رود مشخص است، اما متاسفانه وزارت نیرو حقابه کشاورزان را واگذار کرده و این موضوع همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه به اصفهان که صاحب آب است، آبی داده نشده و دیگران در حال استفاده از آب هستند، گفت: کشاورزان از لحاظ اقتصادی و روحی با مشکل مواجه شده‌اند، هزینه های زندگی در شرایط موجود بسیار زیاد است و کشاورز هم حق دارد که زندگی کند.
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر از مسایل و مشکلات زیست محیطی که نبود آب در شرق استان می‌تواند بر استان و حتی کشور رقم بزند، بگذریم، باید حداقل فکری به حال کشاورزان شهرستان‌های اصفهان شود.
صفاری تاکید کرد: باید مسئولان دولتی فکری پیرامون این قضیه کنند و حداقل به کشاورزان خسارت پرداخت کنند. کشاورزان در ابتدا حقابه خود را می‌خواهند، اما  اگر احتمال دارد که شرب به خطر بیفتد، کشاورزان طبق ماده ۴۴ قانون توسعه عادلانه آب کشور درخواست خسارت خواهند کرد.
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان با اشاره به این جمله که “قانون هر چقدر هم بد باشد بهتر از بی قانونی است”، گفت: مملکت قانون دارد، اما مسئولان در قضیه آب بی عدالتی کرده و حقابه کشاورز را به دیگران واگذار کردند  مسئولان به قانون توجهی نمی‌کنند.
صفاری افزود: کشاورز یک تولیدکننده است که تاکنون هیچ دردسری را برای دولت ایجاد نکرده و در مواقعی که دولت در هر زمینه‌ای نیاز به کمک دارد، اولین افرادی که در صحنه ظاهر می‌شوند، همین کشاورزان هستند اما در حال حاضر شاهد ظلم در حق کشاورزان اصفهانی هستیم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc