کد خبر : 19910
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1395 - 8:05

مرکز یادگیری محلی بهاران با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

مراسم افتتاحیه مرکز یادگیری محلی شهر  بهاران با حضور معاون وزیر و جمعی از مسئولین کشور، استان و بخش پیربکران  شهرستان فلاورجان برگزار شد. باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و همراهان وی در بدو ورود خود به شهر بهاران با شهدای شهر پیربکران و اهدای شاخه گل با شهدای

مراسم افتتاحیه مرکز یادگیری محلی شهر  بهاران با حضور معاون وزیر و جمعی از مسئولین کشور، استان و بخش پیربکران  شهرستان فلاورجان برگزار شد.dsc00598

باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و همراهان وی در بدو ورود خود به شهر بهاران با شهدای شهر پیربکران و اهدای شاخه گل با شهدای شهر بهاران تجدید مبثاق کردند.

معاون وزیر و هیات همراه بعد از ورود خود به مرکز یادگیری محلی بهاران ابتدا از تعدادی از کلاس های مهارتی و سوادآموزی مرکز و همچنین از نمایشگاه غذاهای سنتی و محلی و آثار دستی سوادآموزان بازدید کرد.

در آغاز مراسم افتتاحیه مرکز یادگیری محلی بهاران، سهرابی رئیس اداره آموزش و پرورش  پیربکران با اشاره به حدود ۶۰۰۰۰ نفر جمعیت منطقهو ۸۰۰۰ جمعیت دانش آموزی، به تعداد ۴۹۰ نفر در دورهای سوادآموزی و تحکیم اشاره کرد. وی به سیاست گذاری های اجرا شده در کلاس ها اشاره کرد و روند برنامه ها را براساس تفاهم نامه سوادآموزی اعلام کرد.

سهرابی در ادامه صحبت های خود به تاسیس یا راه اندازی مراکزی مثل مرکز اختلالات یادگیری، مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده، پژوهشسرای شهدای دانش آموزی، دارالقرآن در منطقه اشاره کرد و بکارگیری این مراکز را نوعی کمک به انسداد بیسوادی معرفی نمود. رئیس اداره سپس به مجموعه ای از طرح های عمرانی،  فناوری ، تجهیز ۱۰۰ درصد آزمایشگاه های دوره متوسطه اول و تجهیز ۱۰۰ درصد کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی به همت خیرین و مردم اشاره کرد.

وی در پایان صحبت های خود به موضوع سوادآموزی اشاره کرد و گفت: این مرکز با برگزاری جلسه کمیته اجرایی و با حضور مسئولین بهاران راه اندازی شد و در حال حاضر ۹۷ نفر از سوادآموزان در دوره های مختلف در آن ثبت نام شده اند که ساماندهی در مهارت و حرفه آموزی برای آنان انجام شده است. این مرکز فرصتی برای اولیای شهر با مشارکت سایر دستگاه ها می باشد. وی با اشاره به رتبه اول منطقه در شناسایی و جذب سوادآموز، انتقال و تحکیم، اظهار امیدواری کرد این مرکز بتواند فرصت لازم را برای مردم با آموزش مهارت لازم جهت کمک به حقوق شهروندی و مردم ایجاد نماید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بخشی امام جمعه شهر بهاران شهرستان فلاورجان ، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، آموزش و پرورش را از بنیادی ترین و اصلی ترین نهادها و زیربنای مناسبی برای برنامه ها اعلام کرد.وی توجه ویژه به امر پرورشی را در مدارس برای تقویت روحیه تدین، جهاد و استقامت در دانش آموزان جهت ورود به بنیان های علمی و کارآمدی ضروری دانست. وی برگزاری نماز های جماعت در مدارس، ساختمان مطلوب نمازخانه ها، حضور روحانیت در مدارس برای آشنایی دانش آموزان با دین و معارف اسلامی و مشاورین مذهبی و دینی در مدارس تاکید کرد.

باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در آغاز صحبت های خود ماموریت مهم انسان در زمین را عمران و آبادانی دانست. وی با اشاره به آیه ما شما را از زمین خلق کردیم و شما را به آبادانی آن مامور کردیم، به مضمون عمران و آبادی در وجه انسانی اشاره کرد و گفت: هر اقدامی برای افزایش سلامت انسان، پاکیزگی محیط زیست، آب، هوا و خاک پاک، کار و تولید، پهن کردن سفره علم و دانش و …در جهت عمران و آبادی می باشد. وی ادامه داد محال است انسان مدعی ساختن زمین؛ کشور، شهر و خانه خود باشد ولی علم ساختن آن را نباشد. همه خیر و برکت از حضور انسان در زمین حادث شده و جهت آبادی انسان است.

وی درباره سواد گفت: امروز هر چیزی که باعث شود انسان زندگی بهتری را تجربه کند عنوان سواد به آن اطلاق می شود. بدون سواد عمران و آبادی در زندگی فردی، اجتماعی، تمدن و ملی اتفاق نمی افتد. وی سواد را عدم خواندن و نوشتن ندانست و به ابعاد جدید سواد از قبیل سواد اقتصادی، سواد سیاسی، سواد فنآوری، سواد اجتماعی و سواد رسانه ای اشاره کرد و ماحصل سواد را زندگی معرفی کرد. باقرزاده ادامه داد مجموعه مهارت ها، قابلیت ها و توانایی هایی که انسان می تواند برای زندگی مطلوب داشته باشد پایه آن خواندن و نوشتن است.وی با تقسیم بیسوادی به ۳ گروه آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان، عدم توانایی در خواندن و نوشتن را بیسوادی اعلام کرد.

باقرزاده درباره عملکرد مرکز یادگیری محلی گفت: تلاش مرکز یادگیری در کنار برنامه های دیگر سوادآموزی بسیلر بی نظیر است. وی درباره ضرورت دانستن آداب همسرداری و فرزند پروری در خانواده ها صحبت کرد و در تحقق این هدف، مرکز یادگیری را موقعیتی دانست که انسان ها را می تواند تا حدی توانمند کند که بتوانند زندگی خود را به راحتی اداره کنند. وی به توجه نیازهای فردی در این مرکز و تنوع کلاس ها در محیط های مختلف اشاره کرد و تاکید کرد هر کس در هر محیطی که زندگی می کند به ابزارهای ویژه ای برای زندگی در آن محیط جهت بهبود روند زندگی فردی و اجتماعی نیازمند است. وی تداوم این مرکز را با مشارکت دستگاه ها مؤثر دانست و موفقیت مرکز را در ارتباط مستقیم با بهبود زندگی مردم اعلام کرد.باقرزاده در پایان صحبت های خود سواد را در معنای قبلی زندگی بهتر و در معنای جدید ایجاد مهارت هایی نه تنها برای بهبود زندگی بلکه برای نجات آن دانست.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc