کد خبر : 20291
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 20:20

ضرورت حمایت از حقوق معنوی صنعت رسانه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است صاحبان رسانه باید بر نقش مثبت رسانه‌ها و بهره‌گیری از قابلیت آنها در پیشرفت کشور و جامعه تلاش کرده و از نقش منفی و رفتار غیرحرفه‌ای و دور از انصاف به جد پرهیز کنند. سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان و نایب‌رئیس کمیسیون  اقتصادی به مناسبت به اتمام

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است صاحبان رسانه باید بر نقش مثبت رسانه‌ها و بهره‌گیری از قابلیت آنها در پیشرفت کشور و جامعه تلاش کرده و از نقش منفی و رفتار غیرحرفه‌ای و دور از انصاف به جد پرهیز کنند.%d9%85%d9%88%d8%b3%d9%88%db%8c
سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان و نایب‌رئیس کمیسیون  اقتصادی به مناسبت به اتمام رسیدن موعد بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با توجه به جایگاه و نقش رسانه‌ها در زندگی کنونی انسان‌ها و به‌خصوص رسانه‌های مطبوعاتی و چاپی همچون روزنامه‌ها و مجلات، یادداشتی در اختیار این خبرگزاری گذاشت که در ادامه می‌خوانید:
«نقش رسانه‌ها از بعد کارکرد را می‌توان در سه بخش اطلاع‌رسانی، آموزشی و سرگرمی – تفریحی تقسیم‌بندی کرد. روزنامه ازنظر قدمت بعد از کتاب دومین صنعت بزرگ و رسانه جمعی جهان است و با بیش از سه قرن سابقه در جهان و در طول تاریخ با پیمودن مسیر تکاملی خود، نقش‌های اجتماعی و اقتصادی مهمی را ایفا کرده و نقش متعالی روزنامه‌ها بیش از هر رسانه دیگری دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی را تسهیل و در مقایسه با کارکردهای دیگر، رسانه‌ها بیشتر به دنبال تمرکز به روی انتقال اطلاعات و نقطه نظرات مربوط به موضوعات و رخدادهای روز و معاصر و منبع اطلاعاتی مخاطبان فرهیخته است.
مطبوعات مشابه بسیاری از موضوعات دیگر از نقش دوگانه مثبت و منفی برخوردار بوده و در بعد خبررسانی، تحلیل مسائل و پیش‌بینی رویدادها و آگاهی بخشی به جامعه جایگاه مهم و اساسی دارد و عملکرد مطابق با ایدئولوژی اسلامی، اخلاقیات، هنجارها و عقلانیت رسانه می‌تواند نقش مؤثر و مثبتی در مسائل جاری جامعه و حل بحران‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایفا کند.
از نقش‌های مثبت مطبوعات فرهنگ‌سازی و ابزار توسعه در ابعاد و زمینه‌های مختلف  کشور است. ایجاد همبستگی، ترویج روحیه تعاون و هم‌گرائی، پرهیز از اسراف و تبذیر، صرفه جویی و نهادینه کردن کلیه شاخص های مثبت در بین آحاد جامعه جهت توسعه همه جانبه کشور و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها امکان پذیر است و از ابزارهای مهم توسعه ای درجهان به شمار می روند و صاحبان رسانه باید بر نقش مثبت رسانه ها و بهره گیری از قابلیت آنها در پیشرفت کشور و جامعه تلاش کرده و از نقش منفی و رفتار غیرحرفه ای و دور از انصاف به جد پرهیز کنند چرا که در این صورت نتیجه معکوس و تخریب اعتقادات و عقاید را درپی خواهد داشت. از این رو بر رعایت اخلاق حرفه ای صاحبان رسانه مطبوعاتی و توجه به نقش مثبت رسانه ها در ایجاد همبستگی، اتحاد، انسجام، پرهیز از بدبینی، وفاداری مردم به دین و مذهب و نظام تاکید کرده و زمینه های بدبینی و تفرق در جامعه تقلیل یابد.
با توجه به تغییرات تکنولوژی و گرایش روزافزون مردم به رسانه های دیجیتالی، نقش دولت در حمایت از کلیه رسانه های مطبوعاتی بیش از پیش احساس می شود تا بتوانند خود را به تکنولوژی روز مجهز و باشرایط موجود تطبیق کنند و همچنین تصویب قوانین حمایت از حقوق معنوی این صنعت ضروری بوده و به منظور حمایت از صاحبان رسانه ها، تصویب قوانین و توجه به آن احساس می شود.
درپایان ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند کلیه اصحاب رسانه در تامین نیازهای اطلاعاتی مردم شریف ایران اسلامی و نقش سازنده آنان در پیشرفت و آبادانی کشور برای این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون و سلامتی مسئلت می کنم.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc