کد خبر : 20293
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395 - 17:18

طلبه باید بعد از شناخت جایگاه خود، یک مربی خوب باشد

حجت‌الاسلام محمود محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان در نشست تربیتی اعتقادی در اهمیت تربیت گفت: طلبه باید بعد از شناخت جایگاه خود، یک مربی خوب باشد چراکه به‌عنوان رسالتی که بر دوش می‌کشد مسئولیت‌هایی در برابر دیگران دارد. وی افزود: یک طلبه برای اینکه فرد موفق در امر

حجت‌الاسلام محمود محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان در نشست تربیتی اعتقادی در اهمیت تربیت گفت: طلبه باید بعد از شناخت جایگاه خود، یک مربی خوب باشد چراکه به‌عنوان رسالتی که بر دوش می‌کشد مسئولیت‌هایی در برابر دیگران دارد.%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d9%82%d8%a7%d8%aa
وی افزود: یک طلبه برای اینکه فرد موفق در امر رسالت باشد باید نکاتی خاص را رعایت کند و گام اول داشتن استاد و راهنما در زندگی که در این امر باید از خداوند مدد بگیرد، یعنی اینکه از خداوند بخواهد استادی که او صلاح و مصلحت می‌داند در مسیر زندگی‌اش قرار دهد و گام دوم برای تربیت کامل این است که احساس نیاز کند چون وقتی احساس نیاز در وجودش زنده شد متقابلاً برای به دست آوردنش به دنبال آن می‌رود.
حجت‌الاسلام محمدی گام سوم برای تربیت را درحرکت عاشقانه به سمت مسیری که انتخاب کرده دانست و گفت: یک مربی باید علاقه کافی داشته باشد که موفق شود و در کنار سه‌گام گذشته مسئله مهم‌تر تربیت خود مربی هست چون قرار است دیگران را تربیت کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان اظهار داشت: گام پنجم که باید در خصوص تربیت مورد دقت قرار گیرد، منیّت است، یعنی باید از منیت گذشت چون هرکجا پای منیّت جلو آمد، موفقیت از انسان سلب می‌شود و اگر انسان اعتقاد به خدا در تمام مراحل زندگی خود داشته باشد و منیت را از بین ببرد تمام تأثیرات رفتار متقابلاً مثبت و رضایت‌بخش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: گام ششم، ملکه نمودن تقوا و گام هفتم اخلاص است و اگر یک مربی بخواهد تأثیرگذار باشد باید به اعمالش رنگ خدایی بدهد.
حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: آخرین گامی که یک مربی باید در تربیت مدنظر داشته باشد صبر است.
وی در پایان به نمونه بارز حرکت تربیتی امام حسین(ع) به سمت کربلا اشاره کرد و گفت: دشمن برای اینکه مربی خوبی نداشت بااینکه نسبت به حجت حق شناخت کامل داشت با قصد غربت به سیدالشهدا سنگ پرتاب می‌کرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc