کد خبر : 20372
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:31

تشکیل مافیای آب در اصفهان” در شأن مردم شهیدپرور اصفهان نیست

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از زمانی که بنده در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتم، شرایط کنونی یکی از سخت‌ترین زمان‌ها برای مردم استان اصفهان از نظر مشکل کم آبی است چراکه چندین سال است که خشک‌سالی ادامه دارد و مردم استان برای آب آشامیدنی با مشکلات

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از زمانی که بنده در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتم، شرایط کنونی یکی از سخت‌ترین زمان‌ها برای مردم استان اصفهان از نظر مشکل کم آبی است چراکه چندین سال است که خشک‌سالی ادامه دارد و مردم استان برای آب آشامیدنی با مشکلات بسیاری زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی برای حدود ۵ میلیون نفر کار بسیار مشکلی است، افزود: در صحبت‌های برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود که در حق مردم همیشه در صحنه استان اصفهان کم‌لطفی شده است، مردم استان اصفهان در ۸ سال دفاع مقدس بیشترین حضور را داشته و با داشتن ۶ درصد از جمعیت کشور، بیش از ۱۰ درصد شهدای کشور را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد ایثارگران و جانبازان و کمترین تعداد آزاده در دوران دفاع مقدس را داشته است، گفت: برخی از همکاران من، صحبت‌های را مطرح می‌کنند که حقیقتاً در مورد مردم اصفهان که این‌گونه از نظام و ولایت دفاع کردند، جایز نیست این‌گونه صحبت شود.
وی تصریح کرد: مطرح شده که مافیای آب در اصفهان تشکیل شده و به دنبال تأمین آب برای صنعت هستند، در صورتی که ما اعلام کردیم که با صنایع آب‌بَر مخالف هستیم، از سوی دیگر منفعت صنعتی که در اصفهان در حال فعالیت است نفع آن برای همه کشور است، درآمد و تولیدات فولاد و ذوب‌آهن برای همه کشور مفید است، فولاد مبارکه ۲ سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد به خزانه واریز کرده که برای کل کشور مصرف شده و برای عمران، آبادی و حقوق ملت ایران تخصیص یافته است.
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: همچنین نیروهایی شرکت‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه از سراسر کشور در حال کار هستند این دلیلی است بر اینکه که این صنایع تنها مربوط به اصفهان نیست، صنایع نظامی و دفاعی که به کشور خدمت می‌کند تنها متعلق به اصفهان نیست.
وی با بیان اینکه نکته تعجب‌آور این است، کسانی که تأثیرگذار هستند و در مجلس شورای اسلامی مشغول قانون‌گذاری هستند اظهارنظرهای این‌چنینی دارند، گفت: از مجموع ۵ میلیون نفری که در استان زندگی می‌کنند، نزدیک به یک میلیون نفر از استان چهارمحال و بختیاری هستند و ما به صورت مسالمت‌آمیز در حال زندگی هستیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: بنده شنیدم که برخی از همکاران ما در امور داخلی استان اصفهان دخالت کرده و درخواست عزل استاندار فرهیخته استان را داشته است، استاندار اصفهان کارشناس آب و عمری را در وزارت آب سیاست‌گذار بوده و برنامه‌ریزی کرده است و همواره درباره حوضه آبریز زاینده‌رود صحبت کرده که چهارمحال و بختیاری را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر این مسئله باب شود که درباره مسئولان استان دیگر دخالت کنیم که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، گفت: درخواست از همکاران در استان چهارمحال و بختیاری این است که به جای تفرقه، دست به دست همدیگر دهیم تا برای حوضه آبریز زاینده‌رود و منابع آب جدید برنامه‌ریزی کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی بیان کرد: حتی نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری شاهد هستند که تأمین آب آشامیدنی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به مخاطره افتاده، چرا باید به اختلافات دامن زد، برخی از مسئولان دنبال همین مسائل هستند که بگویند در این شرایط که مخالفت وجود دارد پروژه‌های آب‌رسانی در این استان‌ها را رها می‌کنیم.
وی با بیان اینکه با اتحاد و انسجام می‌توان مشکلات ۲ استان را برطرف کرد، گفت: درخواست داریم که سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره امور استان دیگر صحبت نکنند و نباید چنین صحبت‌هایی را از یک قانون‌گذار شاهد باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جلسات استانداران اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و کرمان درباره تأمین آب فلات مرکزی بیان کرد: اگر مجمع نمایندگان این استان‌ها در کنار همدیگر قرار بگیریم، این توانمندی ایجاد می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار استاندار برای تأمین آب شرب و کشاورزی تلاش کنیم.
منبع : خبرگزاری تسنیم

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc