کد خبر : 21013
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 8:01

رونمایی ازکتاب پله پله تا پردیس آسمان زندگی نامه شهید سید محمد حسینی

به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان: پله پله تا پردیس آسمان نام کتابی است از زندگی نامه شهید سید محمد حسینی که چهارم آذر ماه۹۵ در مراسم یادواره شهدای شهر بهاران محله باغکومه توسط حاج قاسم محمدی مسئول ستاد کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان رونمایی شد. این کتاب

به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان:852578452

پله پله تا پردیس آسمان نام کتابی است از زندگی نامه شهید سید محمد حسینی که چهارم آذر ماه۹۵ در مراسم یادواره شهدای شهر بهاران محله باغکومه توسط حاج قاسم محمدی مسئول ستاد کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان رونمایی شد. این کتاب که دارای شش فصل و یکصد صفحه است به نویسندگی حسین لطفی و انتشارات دارخوین به چاپ رسیده. روایتی از ویژگی های شخصیتی، سبک زندگی، بینش فردی، اجتماعی و مسیری که شهید سید محمد حسینی برای خود انتخاب نمود تنظیم شده است.

فصل اول کتاب درباره خانواده شهید سید محمد حسینی نوشته شده و در ادامه به شرحی از اصل و نسب شهید حسینی پرداخته و در میان سطوح این بخش آمده که شهید سید محمد حسینی از فرزندان ساداتی است که  الفبای شرافت و بزرگواری را از اجدادش به ارث برده و زندگی خود را به عطره معنویت آغشته نمود.

در فصل دوم کتاب درخصوص ویژگی های این شهید چنین روایت شده که از دل بستگی های کاذب دنیا بیزار بود و در دوران حیاتش پرچم دار امور خیر بود و ساده زیستی و قناعت جزء اندیشه های اخلاقی شهید بوده و در امانت داری خیانت نمی کرد و تسلیم امر الهی بود و به جز رضایت خداوند به چیزی دیگر فکر نمی کرد.

 در فصل سوم روایت دوران تحصیل درتمام مقاطع آغازمی شود که هوش استداد بالایش موجب موفقیتش شده به طوری که باتوجه به نبود امکانات تحصیلی و فضای آموزشی موفق به اخذ دیپلم شد.

در فصل چهارم به هوش استداد سیاسی و شرح فعالیت های قبل از انقلاب پرداخته که با برگزاری جشن های شاهنشاهی در مدرسه مخالفت میکرده و در ادامه کتاب مسیر پیروی از فرمایشات معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و انگیزه بیشتر برای فعالیت های آمده                                                      در فصل پنجم کتاب رفتن خدمت سربازی شهید سید محمد حسینی را شرح داده که ۱۵ شهریور ماه ۵۹ اعزام شده و در پادگان آموزشی کرمان دست از فعالیت های مذهبی برنداشته و دربرگزاری صبحگاه، تلاوت قرآن و مناسبت ها نقش فعالی داشته تا اینکه به هوا نیروز اصفهان منتقل می شود و از آنجا که با شروع واقعه حمله حزب بعث به کشورمان آغاز شده بود با شجاعتی که ازاجدادش به ارث برده بود به جبهه اعزام شد.

دراین بخش ازکتاب که با تعابیر عامیانه همراه است و برای توصیف وقایع ازکلمات رایج در گفتار استفاده شده است. بعد از خدمت هم تصمیم اعزام به جبهه را گرفته و از آنجا که اعزام به جبهه مستلزم عضویت در بسیج بوده خود را به بسیج معرفی و با کوله باری از تجربه درگردان یا زهرا لشگر ۱۴ امام حسین سازماندهی و با روحیه بالا خود را برای شرکت درعملیات بیت المقدس آماده نمود.

در فصل پایانی این کتاب نحوه شهادت سید محمد حسینی را درمنطقه عملیاتی بیت المقدس که بر اثر بمباران هوایی انجام شده و به فیض شهادت نال آمد روایت شده و در ادامه اسناد و تصاویر و وصیت نامه آن اشاره شده است.

روحش شاد یادش گرامی باد .

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc