کد خبر : 21023
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 14:07

یادداشت حجه الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی به مناسبت روز دانشجو

حجه الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم عزیز و فرهیخته شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت روز دانشجو یادداشتی در اختیار این پایگاه خبری قرار دادند . متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است : باسمه تعالی پس از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ، اولین تظاهرات یکپارچه مردم

download

حجه الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم عزیز و فرهیخته شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت روز دانشجو یادداشتی در اختیار این پایگاه خبری قرار دادند . متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است :
باسمه تعالی
پس از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ، اولین تظاهرات یکپارچه مردم علیه رژیم شاهنشاهی اتفاق افتاد و دانشگاهیان و بازاریان به طرفداری از مردم مسلمان و انقلابی ، اعتصاب و کودتاچیان طاق بازار را بر سر بازاریان خراب و اموال آنان را به یغما بردند . متعاقب آن در شانزدهم آذر ۳۲ سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا به تهران به همراه دیگر دانشجویان و مردم به پا خواستند و این سه دانشجو خون خود را نثار نمودند تا سندی دیگر از روح استکبار ستیزی ، استقلال خواهی ، آزادی خواهی فرزندان این مرز و بوم را در تاریخ ثبت کنند.
شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش بی نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه های استعمار و مبارزه صادقانه با مصادیق استکبار است. نقش دانشجویان در مقاطع مختلف زمانی قبل از انقلاب اسلامی و بعدازآن ، در زمان دفاع مقدس، کسب دستاورد های علمی ، مبارزه با جنگ نرم و پدیده نفوذ و … همواره ستودنی و ارزشمند است . مبارزه ای که تا به امروز در عرصه های مختلف ادامه داشته و بر نقش و اهمیت آن هر روز افزوده می شود . در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۰۰۰ شهید دانشجو در عملیات های مختلف نقش آفرینی نمودند و بسیاری از فرماندهان جنگ دانشجو و از نخبگان بوده اند .
از شیوه های نظام استکباری برای ضربه زدن به انقلاب مورد هدف قراردادن دانشجویان و دانشگاهیان است و بیشتر جنگ نرم را دنبال می کنند . در جنگ نرم با رویکرد فرهنگی و با دادن وعده و استفاده از برتری های اقتصادی ، فن آوری ، نظامی و اجتماعی خود ، به تغییر باورهای مردم و مسئولان می پردازند . از فضای مجازی ورسانه ها در تغییر فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی وجایگزینی فرهنگ غرب بهره می گیرند . ضروری است دانشجویان با بصیرت و بینش عمیق و درک از شرایط حساس کنونی حاکم بر جامعه و جهان برای مقابله با فتنه های رنگارنگ استعمار با پیروی از خط راستین امام (ره) و رهبری معظم در حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی هوشیارانه عمل نمایند و این موضوع مسئولیت قشر فرهیخته را بیش از پیش می افزاید . همانگونه که انقلاب اسلامی ایران به جوانان شخصیت ، هویت و جرات داد تا نیرو و استعداد درونی خود را به کار اندازند و جایگاه برتر علمی و پیشرفت در حوزه های مختلف را کسب نمایند کماکان نیز به منظور استقرار اقتصاد مقاومتی و همچنین کسب جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه مطابق اهداف سند چشم انداز مسئولیت دانشجویان را صدچندان می نماید .
از این رو پیشنهاداتی به مناسبت روز دانشجو ارائه میگردد :
– رویکرد اساسی مراکز آموزش عالی و دانشگاهی بر تقویت باور های دینی و فرهنگ سازی در همه زمینه ها به منظور توسعه همه جانبه کشور باشد.
– در یک برنامه هماهنگ برای مقابله با جنگ نرم دانشجویان آموزش داده شوند و دانشجویان خود به رسولان پیام تبدیل شوند .
– استفاده از جوانان نخبه و استفاده از ظرفیت آنها در شرکت های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آفرینی نخبگان جوان برای رسیدن به یک طراحی داخلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است .
– در جهت وحدت حوزه و دانشگاه که محصول گرانبهایی از انقلاب اسلامی و با بهره گیری از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و تلاش بی وقفه عالم ربانی شهید آیت الله مفتح شکل گرفت ، به دلیل اهمیت و نقش این دو قشر در هدایت جامعه ، وحدت میان آنان با برنامه ریزی جدی مورد توجه قرار گیرد .
روز دانشجو را به کلیه اساتید ، فرهیختگان و دانشجویان عزیز کشور و به خصوص در استان اصفهان و شهرستان فلاورجان تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و موفقیت روزافزون تمامی عزیزان را از درگاه احدیت مسئلت دارم. امید است در ظل توجهات حضرت حق همواره در ایفای وظایف و توسعه کشور موفق و پیروز باشید.
سید ناصر موسوی لارگانی
نماینده مردم فرهیخته شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc