کد خبر : 21050
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 18:25

قدیری ابیانه: نباید فریب حرف‌هایی همچون برطرف‌شدن مشکلات اقتصادی در ۱۰۰ روز را خورد

کارشناس مدیریت استراتژیک با بیان اینکه مشکلات تنها با تلاش و کار برطرف می‌شود، گفت: نباید فریب حرف‌هایی همچون برطرف شدن مشکلات اقتصادی در ۱۰۰ روز را خورد. به نقل از خبرگزاری تسنیم از فلاورجان، محمدحسین قدیری‌ابیانه بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد فلاورجان، با اشاره به موضوع اشتغال و دانشجو اظهار داشت: با

کارشناس مدیریت استراتژیک با بیان اینکه مشکلات تنها با تلاش و کار برطرف می‌شود، گفت: نباید فریب حرف‌هایی همچون برطرف شدن مشکلات اقتصادی در ۱۰۰ روز را خورد.
به نقل از خبرگزاری تسنیم از فلاورجان، محمدحسین قدیری‌ابیانه بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد فلاورجان، با اشاره به موضوع اشتغال و دانشجو اظهار داشت: با وجود اینکه درآمدهای نفتی کشور در دهه اخیر رقم خوبی را داشته، اما ما شاهد وجود مشکل اشتغال در جامعه هستیم.
وی با اشاره به ثروتمند بودن کشور از نظر وجود معادن غنی و مواهب طبیعی افزود: اگر درآمد نفتی کشور در بهترین قیمت خود یعنی در سال ۱۳۹۱ صرف هزینه‌های کشور نمی‌شد و آن را به صورت مساوی میان همه مردم تقسیم می‌کردند، با در نظر گرفتن بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه صادرات نفت، به صورت ماهیانه به هر نفر ۶۷ هزار تومان اختصاص می‌یافت.
این کارشناس مدیریت استراتژیک با اشاره به تصورهای غلط موجود در جامعه درباره درآمدهای نفتی بیان کرد: هیچ کس با این رقم نمی‌توانند مشکلات مسکن، معیشت، رفاه، درمان و غیره را برطرف کند، تصور نادرست درباره درآمدهای نفتی سبب می‌شود تا نگاه همه مردم به جای تلاش کردن برای برطرف شدن مشکلات به دولت باشد و انتظارات مردم از دولت بالا رود.
وی با اشاره به افزایش سالیانه بدهی‌های دولت به دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف تصریح کرد: در ایام تحریم روزی یک میلیون صادر می‌کردیم که با در نظر گرفتن ۲۰ دلار سود در صادرات هر بشکه و تقسیم درآمدها میان مردم، ماهیانه ۲۷ هزار تومان به هر نفر می‌رسد.
کاهش درآمدها و افزایش بدهی دولت
قدیری ابیانه با بیان اینکه در واقع با این ارقام نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد، تصریح کرد: از سوی دیگر ما شاهد کاهش درآمدها و افزایش بدهی دولت هستیم و براساس اظهارات وزیر اقتصاد سقف بدهی دولت به ۵۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به تصور مردم مبنی بر اینکه دولت باید بسیاری از مشکلات را برطرف کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه بحث‌های سیاسی کشور بر محور توزیع عادلانه بودجه مطرح می‌شود و از سوی دیگر اگر هر یک از ما، برای برطرف شدن مشکلات، نقشی برای خود قائل نبوده و انتظار داشته باشیم.
کارشناس مدیریت استراتژیک با اشاره به برخی از آمارها درباره میزان فعالیت نیروی انسانی و مدیران در کشور و مقایسه آن با سایر کشورها گفت: معمولاً دانشجویان می‌گویند که مسئولان به ما بها نمی‌دهند، این فرد با این گفته خود نشان می‌دهد که منتظر است تا دولت به او بها دهد و برای او شغل ایجاد کند، در صورتی که از ارزش و توانایی‌های خود غافل است.
دانشجو نباید به دنبال دریافت مدرک باشد
سفیر سابق ایران در استرالیا تصریح کرد: نباید برخی از دانشجویان به دنبال گذراندن درس‌ها و دریافت مدرک و استخدام شدن در یک ارگان دولتی باشند، بلکه باید به دنبال ایجاد اشتغال باشد.
وی با اشاره به اسراف‌ها و کم‌کاری موجود در کشور بیان کرد: مردم ما به جای سرمایه‌گذاری در تولید، سرمایه‌های خود را در بخش مسکن و خرید منزل تزریق کرده و انتظار دارند مشکل بیکاری در جامعه برطرف شود.
قدیری ابیانه با بیان اینکه مشکلات تنها با تلاش و کار برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: وظیفه دانشجویان این است که نخبه جهانی شوند نباید کارها را به امکانات گره زد و منتظر ماند چراکه آدم‌های ضعیف متناسب با امکاناتشان فعالیت می‌کنند.
وی گفت: برخی گفتند که روز امضای برجام روز پایان تحریم‌هاست و دیدم که اوباما به تعهدات خود عمل نکرد. بدون شک کلینتون یا ترامپ و یا غربی‌ها هیچ کدام به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
این کارشناس مدیریت استراتژیک با بیان اینکه باید کشور را با اقتصاد مقاومتی نجات دهیم و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: کار و تلاش، پرهیز از اسراف، رعایت الگوی مصرف و پرهیز از خرید کالای خارجی از جمله پایه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد نشان از انتخاب نادرست ما در انتخاب مدیران کشور است بنابراین نباید گول حرف‌هایی همچون برطرف شدن مشکلات اقتصادی در ۱۰۰ روز را خورد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc