کد خبر : 21389
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1395 - 19:50

عدم تناسب لایحه برنامه ششم با مشکلات کشور

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در جلسه (یکشنبه ۲۸ آذرماه) قوه مقننه در مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور گفت: مخالفت بنده با ساختار برنامه‌نویسی است و برنامه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد اساسا برنامه نبود. وی با بیان اینکه برنامه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در جلسه (یکشنبه ۲۸ آذرماه) قوه مقننه در مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور گفت: مخالفت بنده با ساختار برنامه‌نویسی است و برنامه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد اساسا برنامه نبود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شد احکام بود ادامه داد: برنامه کاربردی این است که در آن یک مبدا و یک مقصد تعریف شود که به یک هدفی برسیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه به غیر از برنامه اول توسعه کشور طبق تجربه مشخص است که موفقیتی در برنامه‌های توسعه کشور نداشته‌ایم افزود: باید مشخص شود که کارنامه اجرایی برنامه‌های گذشته چه بوده و چه نمره‌ای می‌توان به آنها داد.
موسوی لارگانی تصریح کرد: باید ببینیم در برنامه‌های گذشته به مانند برنامه پنجم توسعه چقدر توسعه راه‌های روستایی، مباحث اقتصادی، در تک نرخی شدن ارز موفق بوده‌ایم.
وی اظهار کرد: روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس باید به این سوال پاسخ بدهند که چه میزان از مصوبات کمیسیونهای آنها محقق شده و دولت چه میزان آنها را عملیاتی کرده است.
نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه در برنامه نویسی مقصد ما که همان سند چشم‌انداز مشخص است گفت: ما میان راه هستیم و باید مشخص کنیم چگونه باید به مقصد برسیم و برای رسیدن به مقصد باید بدانیم که کجا هستیم و باید چه کار کنیم تا به مقصد برسیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پس از تصویب برنامه ششم در کمیسیون تلفیق دولت هنوز به نمایندگان گزارش نداده که برنامه پنجم چه میزان محقق شده اگرچه در رسانه‌ها بحث‌هایی مطرح شده است.
موسوی لارگانی تصریح کرد:‌باید از دولت بپرسیم که برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده چگونه می‌خواهد پیشران توسعه کشور باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه دولتهای مختلف زمانی که بر سر کار می‌آیند مصوبات دولتهای قبلی بخصوص در برنامه‌های توسعه کشور را قبول ندارند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد:‌یکی از ایرادات لایحه برنامه ششم توسعه عدم تناسب آن با مشکلات کشور است.
موسوی لارگانی با بیان اینکه در دو سال اخیر تصمیمات دولت در اقتصاد تصادفی بوده است، افزود: امید می‌رفت در لایحه برنامه ششم احکام مترقی گنجانده شود.
وی تصریح کرد: دولت باید بگوید با افزایش ۱۰ برابری هزینه‌هایی به مانند بنزین و گاز خانگی درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در کجا هزینه می‌شود.
موسوی لارگانی ادامه داد:‌دولت باید بگوید با توجه به اینکه یارانه برخی افراد قطع شده آیا باز هم در زمان پرداخت یارانه‌ها عذاب و ماتم می‌گیرد، و اینکه چرا در برنامه ششم درباره هدفمندی یارانه‌ها و هزینه‌های سنگینی که مردم پرداخت می‌کنند فکری نشده است.
وی با بیان اینکه دولت فکر می‌کند با مراودات تجاری با غربیها می‌تواند بحران را برطرف کند اظهار کرد: تشخیص دولت در بخش اقتصادی اشتباه است.
نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: برنامه ششم توسعه در ۵ سال آینده نه تنها اجرایی نخواهد شد و مثبت نخواهد بود بلکه به یک مصوبه بودجه ۵ ساله و دست و پا گیر شبیه است و راهکار عملیاتی برای توسعه کشور ندارد و احکام ارائه شده به مجلس بدون انسجام و کم ارتباط باتوسعه کشور است.
موسوی لارگانی با اعلام اینکه برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد گفت: بنده پیگیریهایی درباره اینکه بودجه شهرداریها از دولت جدا شود داشته‌ام اما در برنامه ششم به این امر توجه نشده است و شهرداری‌ها به دولتی شدن نزدیک می‌شوند هر کجا دولت ورود کرده نه تنها به منابع آن بخش اضافه نشده بلکه کمتر هم شده است.
وی با بیان اینکه باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: دولت می‌خواهد شهرداریها وابسته باشند و دولت می‌خواهد از این طریق کمبود منابع خود را جبران کند.
نماینده فلاورجان با بیا ن اینکه امنیت قضایی و بخش کشاورزی در لایحه برنامه ششم فراموش شده است بیا ن کرد: برای بحران کم‌آبی و خشکسالی تالابها و دریاچه‌ها راهکارهای عملیاتی دیده نشده است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc