کد خبر : 21505
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 - 13:17

توقیف ۵ دستگاه حفاری غیر مجاز چاه در استان اصفهان

در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی پنج دستگاه حفاری غیر مجاز چاه در استان اصفهان توقیف شد. طی ماههای آبان و آذر امسال به همت پرسنل ادارات منابع آب شهرستانهای اصفهان و فلاورجان ، دفترحراست و گروههای گشت و بازرسی دشتها ۵دستگاه حفاری غیرمجاز چاه موسوم به “برقی” در استان

در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی پنج دستگاه حفاری غیر مجاز چاه در استان اصفهان توقیف شد.
طی ماههای آبان و آذر امسال به همت 87856پرسنل ادارات منابع آب شهرستانهای اصفهان و فلاورجان ، دفترحراست و گروههای گشت و بازرسی دشتها ۵دستگاه حفاری غیرمجاز چاه موسوم به “برقی” در استان اصفهان شناسایی و توقیف شد .
این دستگاهها که در کارگاههای محلی ساخته می شوند و قابل حمل روی وانت و تراکتور و مانور بالا هستند عمدتا درشب و ایام تعطیل و با استتار مشغول تعدی و آغاز غارت منابع آب زیرزمینی می شوند. محل توقیف این دستگاهها در حیدرآباد کرارچ ، اصفهان ، دشتی زیار ، راشنان برآن و کلیشادفلاورجان بوده است و شناسایی و توقیف آنها عمدتا همراه با تعقیب و گریز و بعضا درگیری و دربارش و سرمای شبانه بوده است .
پرونده مالکین و حفاران متخلف به مراجع قضایی جهت اجرای قانون تحویل داده شده است.کشاورزان و مردم می توانند بامشاهده اینگونه دستگاههای حفاری مراتب را تلفنی یا حضوری به ادارات منابع آب شهرستانها و یا شرکت آب منطقه ای اطلاع رسانی نمایند. شایان ذکراست، از ابتدای امسال تاپایان آذرماه ۲۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سطح استان توقیف شده است. برخورد با متخلفین حوزه منابع آب در راستای اجرای طرح ملی احیاوتعادل بخشی منابع آب زیرزمینی (مشتمل بر۱۵ پروژه )با قوت ادامه پیداخواهد کرد.براساس اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده اول قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱ منابع آب زیرزمینی جزومشترکات بوده و دراختیار حکومت اسلامی است و براساس ماده ۳ همان قانون استفاده از منابع آب زیرزمینی باید با اجازه و موافقت وزارت نیرو باشد.
منبع :روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc