کد خبر : 21719
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 12:28

بیشترین سطح گلخانه‌های استان اصفهان درفلاورجان قرار دارد

با اجرای سیاست‌های حمایتی شاهد گسترش سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان هستیم. مهندس احمدرضا رئیس‌زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، با اشاره به آخرین وضعیت گلخانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: تا پایان سال ۹۳ میزان گلخانه‌های استان به یک هزار ۲۴۲ هکتار رسید، اما خوشبختانه با اقدامات

با اجرای سیاست‌های حمایتی شاهد گسترش سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان هستیم.4109876_999
مهندس احمدرضا رئیس‌زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، با اشاره به آخرین وضعیت گلخانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: تا پایان سال ۹۳ میزان گلخانه‌های استان به یک هزار ۲۴۲ هکتار رسید، اما خوشبختانه با اقدامات حمایتی شکل گرفته این رقم در سال ۹۴ با رشدی مناسب به یک هزار و ۴۱۰ هکتار افزایش یافت.
وی افزود: در همین راستا، سطح زیر کشت گلخانه‌های گل‌های زینتی استان از ۱۳۴ هکتار در پایان سال ۹۳ به ۱۴۴ هکتار در سال ۹۴ افزایش پیدا کرد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در زمینه گلخانه‌های مربوط به سبزی و صیفی شاهد رشد سطح زیر کشت بوده‌ایم به گونه‌ای که سطح این گلخانه‌ها از یک هزار و ۱۰۸ هکتار در سال ۹۳ به یک هزار و ۲۶۶ هکتار در سال ۹۴ رشد پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۴، شهرستان‌های فلاورجان با ۵۵۹ هکتار، مبارکه با ۲۲۹ هکتار، اصفهان با ۱۳۷ هکتار، دهاقان با ۱۳۱ هکتار و خمینی شهر با ۸۰ هکتار بیشترین میزان سطح گلخانه‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.
شایان ذکر است عواملی همچون محدودیت منابع آبی، شرایط جوی نامناسب، گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش اهمیت بازار پسندی، حساسیت مقوله مبارزه با آفات و مواردی از این قبیل منجر به گسترش سطح کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان شده است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc