کد خبر : 22905
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1395 - 16:46

توافق‌نامه دولت با ترکیه خلاف حمایت از تولید داخلی است

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره با توافقی که میان دولت با عنوان تعرفه ترجیحی واردات و صادرات با کشور ترکیه انجام‌شده است، گفت: بر اساس مفاد این توافقنامه اجناسی به ایران وارد می‌شود که توان تولید داخلی برای آن موجود دارد نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت اقدام

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره با توافقی که میان دولت با عنوان تعرفه ترجیحی واردات و صادرات با کشور ترکیه انجام‌شده است، گفت: بر اساس مفاد این توافقنامه اجناسی به ایران وارد می‌شود که توان تولید داخلی برای آن موجود دارد
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت اقدام و عمل در حوزه اقتصادی کشور اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب چند سالی است موضوع اقتصاد را به عنوان سرلوحه امور قرار داده اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: ایشان به دلیل اهمیت مسئله اقتصاد در جامعه اسلامی، شعارهای سال را چندین سال هست که با محور اقتصاد نام‌گذاری فرموده اند، اما شاهد هستیم عده‌ای فقط به دنبال جایگاه و درآمد خود هستند.
وی با مذمت این مسئله، گفت: رهبر حکیم انقلاب سال گذشته نسبت به واردات بی رویه تذکر دادند اما متأسفانه نه تنها این مسئله کم نشد بلکه دولت توافقی با عنوان تعرفه ترجیحی واردات و صادرات با کشور ترکیه به امضا رساند.
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اقتصادی مجلس با اشاره به مفاد این قرارداد، اظهار کرد: بر اساس این توافق نامه ماشین‌های صنعتی، لوازم خانگی و منسوجات به کشور وارد می‌شود، در صورتی که توان تولید این کالا ها در کشورمان وجود دارد و در مقابل اجناسی از کشور صادر می شود که نه ارز آوری دارند نه به نفع کشور ما است.
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به توانمندی های پیمانکاران با تجربه داخلی، گفت: علیرغم این موضوع قراردادی به منظور اصلاح شبکه فاضلاب با کشور چین منعقد شده است،‌این در حالی است که نیروها و پیمانکاران داخل کشور می توانستند کار اصلاح شبکه فاضلاب را با یک چهارم قیمت پیمانکار خارجی انجام دهند.
وی با اشاره به علت امضای چنین قراردادهایی، تصریح کرد: دلیل انعقاد چنین قراردادهایی سفرهای خارجی، پورسانت و امکانات برای بعضی مدیرانی است که خود وارد کننده این لوازم هستند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc