کد خبر : 22952
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 16:30

. شهدای شهرستان فلاورجان نسبت به جمعیتش دو برابر میانگین کشوری است.

   پیام حجه الاسلام موسوی لارگانی به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان باسمه تعالی  فرهنگ ایثار و شهادت دو مقوله متعالی دین مبین اسلام است. با تربیت صحیح فرد فرد جامعه در پرتو تعالیم نورانی انبیاء الهی و برجسته نمودن شاخصهای آن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم شکل میگیرد. گسترش فرهنگ ایثار و

 
 پیام حجه الاسلام موسوی لارگانی به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان فلاورجانIMG_20170206_143040
باسمه تعالی
 فرهنگ ایثار و شهادت دو مقوله متعالی دین مبین اسلام است. با تربیت صحیح فرد فرد جامعه در پرتو تعالیم نورانی انبیاء الهی و برجسته نمودن شاخصهای آن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم شکل میگیرد. گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ، روحیه تعاون و همکاری را افزایش داده و به جامعه می آموزد به صورت ید واحده عمل کند تا به خوشبختی و سعادت برسند. حضرت امام خمینی(ره) اثر مستقیم یا غیر مستقیم فرهنگ ایثار و شهادت را حاصل تفکر جهادی و بسیجی میدانستند و میفرمایند “اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و فداکاری، عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهد بود.”
 از طرف دیگر این فرهنگ عامل همبستگی اجتماعی در بین مسلمانان است. عزاداری عاشورا و نوحه خوانی مسلمانان و اهداء خون خود در راه اسلام و ائمه اطهار مصداق این همبستگی در طول تاریخ است. با تأسی از این فرهنگ بود که جوانان غیور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بر استکبار جهانی فائق آمدند و بدون هیچ چشمداشتی جان و خون خود را نثار نمودند.
مردم حماسه ساز و ایثارگر شهرستان فلاورجان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی تا کنون افتخاراتی را به ثبت رسانده اند که قابل تقدیر و توصیف ناپذیر است.
در دوران دفاع مقدس با تقدیم ١٣٠٠ شهید والامقام، ٢٧٠٠ جانباز پر افتخار، ١٨٨ آزاده سرافراز، ٣٠ شهید فرمانده و ده ها خانواده با اهدای دو یا سه شهید و یا تنها فرزند خود به انقلاب حماسه ها آفریده اند و معنویتی را به شهرستان بخشیده اند که وصف ناشدنی است.
 نمونه ی آن تشییع پیکر ١۴۵ شهید عملیات خیبر در بخشها، شهرها و روستاهای شهرستان در ۵ اسفند سال ١٣۶٢ میباشد که از آن به عنوان «روز حماسه و ایثار شهرستان فلاورجان» یاد میگردد . شهدای شهرستان فلاورجان نسبت به جمعیتش دو برابر میانگین کشوری است.
این فرهنگ بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس در پیشرفتهای علمی کشور و در کلیه ی حوزه ها به وضوح خود را نشان داد. ریسک پذیری، انعطاف پذیری، نوآوری، مشارکت و کار گروهی، عزت نفس، خودباوری، کارآمدی و ایمان به خدا و اعتماد به نفس از شاخصهای فرهنگ ایثار و شهادت است که باعث کسب توفیقات شایستهای در کلیه حوزهها شده است. پیشرفت نظامی، فناوری هسته ای، صنعت هوا و فضا، تولید محصولات مختلف، خودکفایی، صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان، افزایش امید به زندگی و دهها موضوع دیگر همه و همه در پرتو فرهنگ ایثار و شهادت توسط فرزندان انقلاب و اسلام محقق گردیده است.
 از این رو از مهمترین نتایج گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت به مردم، همبستگی ملی، تحقق عدالت، اطاعت از رهبری و سوق دادن کشور به سوی پیشرفت و تکامل معنا پیدا می کند و در بعد خارجی با اتکای به این فرهنگ میتوان نقشه های دشمنان را خنثی وتهدیدهای آنها را به فرصت تبدیل کرد
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای بعد از وظایف مسئولین و آحاد جامعه است وضرورت دارد از ظرفیت و امکانات جامعه، آموزش و پرورش، فرهنگ وارشاد اسلامی، رسانه های سمعی، بصری و مطبوعاتی در این فرآیند و فرهنگ سازی حداکثر بهره برداری به عمل آید و عمل به سبک وسیاق حماسه سازان و ایثارگران و روحیه استکبارستیزی آنان درمبارزه با استعمارگران تنها راه ممکن است وبا زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم مسلمان جهان روزی فرارسدکه با اراده خداوند متعال مستضعفان پیشوایان و وارثین زمین قرار گیرند.
 ضمن تبریک این هفته فرهنگی به مردم غیور و شهید پرور شهرستان فلاورجان استدعا دارم با حضور در تمام عرصه ها و شرکت در مراسم و آیینها یاد و خاطره ی شهدا را زنده نگه داشته و در تعمیم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تلاش نمایند.
سیدناصرموسوی لارگانی
نماینده مردم شریف شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc