کد خبر : 23008
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 21:38

افتتاح ۵۰طرح عمرانی در هفته فرهنگی شهرستان/ قوام جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد

فرماندار شهرستان  فلاورجان  در نشست خبری   به مناسبت هفته نکوداشت فرهنگی شهرستان فلاورجان با حضور اصحاب رسانه صورت گرفت، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نکوداشت فرهنگی شهرستان فلاورجان وپنجم اسفند  روز حماسه ،ایثار ،شهادت شهرستان فلاورجان به بیان فعالیت‌های انجام گرفته در هفته فرهنگی شهرستان واقدامات وفعالیتهای دولت در شهرستان  پرداختند . مهندس  اصغر

فرماندار شهرستان  فلاورجان  در نشست خبری   به مناسبت هفته نکوداشت فرهنگی شهرستان فلاورجان با حضور اصحاب رسانه صورت گرفت، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نکوداشت فرهنگی شهرستان فلاورجان وپنجم اسفند  روز حماسه ،ایثار ،شهادت شهرستان فلاورجان به بیان فعالیت‌های انجام گرفته در هفته فرهنگی شهرستان واقدامات وفعالیتهای دولت در شهرستان  پرداختند .
مهندس  اصغر هدایت  فرماندار شهرستان فلاورجان با بیان اینکه روز ۵ اسفند از سال ۱۳۹۴ با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز شهرستان فلاورجان تعیین شد، این روز مصادف با اجرای عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ و به شهادت رسیدن ۱۴۶ شهید جان بر کف شهرستان فلاورجان در این عملیات است.
985
فرماندار فلاورجان بیان کرد: در این عملیات لشکر امام حسین(ع) و نجف اشرف با تمام قوا وارد شدند و رزمندگان فلاورجانی، خمینی‌شهری و نجف آبادی پشتیبانی این عملیات را بر عهده داشتند که ۳ برادر از یک خانواده ۳ شهیدی، پدر و فرزند یک خانواده و یک شهید از ۲۰ خانواده ۲ شهیدی در این عملیات به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه اعتلای فرهنگی زمینه ساز توسعه بوده و قوام جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد اظهار داشت: شهرستان فلاورجان عالمانی   همچون فاضل فلاورجانی و آیت‌الله شریعت را تربیت کرده و با تقدیم ۱۳۰۰ شهید و ۹ شهید مدافع حرم به عنوان شهرستان فرهنگی و عالم پرور معرفی می‌شود.
وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه هنری، علمی، مذهبی و بومی و محلی  و  ورزشی در هفته نکوداشت فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: این برنامه‌ها به منظور عمق بخشی به فرهنگ شهرستان، از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه دارد تا غنای فرهنگی، اهمیت به آداب و رسوم و ارزش‌های فرهنگی شهرستان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و زمینه نشاط اجتماعی فراهم شود.
هدایت گفت: همایش بزرگ روز حماسه ،ایثار ،شهادت شهرستان فلاورجان روز پنجشنبه ۵ اسفند از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مصلای نماز جمعه شهرستان با حضور خانواده شهدای عملیات خیبر، مسئولان کشوری و لشگری  و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان شامل پروژه‌های راه و شهرسازی، برق، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و اشتغالزایی در این هفته به بهره برداری می‌رسد.
هدایت گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی شهرستان در سال ۱۳۹۵ است که در فاز نخست، ۴۵ درصد از آن تحقق یافته و امیدوار هستیم تا تیرماه سال ۱۳۹۶ مابقی آن تخصیص یابد.
فرماندار شهرستان  فلاورجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان در سال ۱۳۹۶ افزود: کارهای مقدماتی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این کنگره در حال آماده‌سازی است و یادواره‌های مقدماتی این کنگره ملی برگزار شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح  کرامت به مدت ۳ سال  به عنوان پایلوت در شهرستان فلاورجان گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به منظور ارتقا سطح دانش و آگاهی به صورت آزمایشی در این شهرستان در حال اجرا است که ۹۰ درصد برنامه‌های این طرح آموزشی و فرهنگی است،
هدایت بیان کرد: طرح کرامت توسط سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شده و در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسیده است که در آن آموزش‌های لازم از سنین ۴ تا ۶۰ سال به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.
وی اتوبان ذوب آهن را یکی از موانع رشد و توسعه شهرستان فلاورجان برشمرد و گفت: دیوارهای بتنی اتوبان ذوب‌آهن با هدف ایمنی و دیوار صوتی احداث شده اما شهرستان فلاورجان را به ۲ قسمت تقسیم کرده است و بسیاری از مردم در عبور و مرور خود دچار مشکل هستند.
فرماندار شهرستان  فلاورجان بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه شهرستان فلاورجان در حوزه ورزشی است و این شهرستان قهرمانان استانی، ملی و بین‌المللی در رشته‌های ورزشی رزمی و توپی دارد،
وی افزود :اخیراً تیم فوتسال خلیج فارس فلاورجان به لیگ برتر کشور راه پیدا کرده است اما اعتبار ویژه و خاصی برای حمایت از قهرمانان وجود ندارد اما در حد توان حمایت‌های جزئی از ورزشکاران داشته‌ایم که در خور و شایسته آنان نیست.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی و حمایتی تصریح کرد: ۴۶۴ اثر تاریخی و ۳۰ اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که این شهرستان یکی از اهداف گردشگری در استان اصفهان محسوب می‌شود.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc