کد خبر : 23050
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 - 23:37

کارگاه آموزشی مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان برگزار شد

، کارگاه آموزشی مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ،در تالار اندیشه ی اردوگاه شهید بهشتی شهرستان فلاورجان  برگزار گردید.  کارگاه آموزشی مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محیط خانه و مدرسه، در

، کارگاه آموزشی مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ،در تالار اندیشه ی اردوگاه شهید بهشتی شهرستان فلاورجان  برگزار گردید.
 کارگاه آموزشی مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محیط خانه و مدرسه، در راستای اجرای طرح کرامت ، با حضور دکتر صرامی ، مدرس دانشگاه و مشاور محترم دبیرکل و مدیر کل محترم دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ؛ هادی زاده ، دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان؛  قائدیها ؛ مدیر کل محترم آموزش و پرورش ؛ رئیسی ، معاون محترم تربیت بدنی و سلامت اداره کل و همچنین مهندس هدایت فرماندارمحترم ،دکتر کمالی ، مدیرمحترم آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان و سهرابی ، رئیس محترم آموزش و پرورش منطقه پیربکران ، تعدادی از کارشناسان ادارات نواحی و مناطق و تعدادی از مشاورین مدارس،  برگزار گردید.
مهندس هدایت فرماندارمحترم دراین کارگاه آموزشی طی سخنانی عنوان کرد : نگرش ما نسبت به برخوردهای اجتماعی تغییر پیدا کرده است که شناساندن این موضوع ، نیاز به آموزش دارد.
وی افزود: خوشبختانه با کارهای کارشناسی شده، اقدمات اساسی با همکاری ارگان های مختلف به ویژه آموزش و پرورش ، در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان فلاورجان ، صورت گرفته است
مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان ، دراین کارگاه آموزشی اظهار داشت : اگر قرار است اتفاقی در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی اتفاق بیفتد ، باید ابتدا از مدارس آغاز شود.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از جمله شوراهای فعالی است که در زمینه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت های چشم گیری انجام داده است. 98525

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از جامعه با مدارس ارتباط دارند و اگر مدارس حرکت نکنند حرکت در جامعه اتفاق نخواهد افتاد، گفت: یکی از کارهایی که دولت تدبیر و امید در این دوره طراحی و اجرا کرده است، مردمی کردن بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر است.
 

ایشان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان ضمن قدردانی از کلیه ی عوامل اجرایی تصریح نمود: هم اکنون طرح کرامت در آموزش و پرورش شهرستان های فلاورجان و پیربکران در حال اجراست به طوری که در این راستا اقدامات مطلوب و قابل ملاحظه ای صورت گرفته است .

وی در رابطه با اجرای طرح کرامت در دو اداره آموزش و پرورش فلاورجان و پیربکران، گفت: در این دو اداره علاوه بر طرح کرامت که در حال انجام است ، تا امروز بیش از ۳۴ هزار نفر از والدین، بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارکنان و حدود ۲۷ هزارنفر از دانش آموزان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

آقای قائدیها در ادامه عنوان نمود : امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصددر اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پوشش بیشتری را به خود اختصاص داده ایم این در حالی است که در شهرستان فلاورجان بیش از ۶۰ درصد پوشش داشته ایم.

وی تاکید نمود : هم اکنون ما در بحث اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در مدارس با مشکل مواجه هستیم ، بنابر این باید در مدارس اقدامات اساسی انجام شود. وی افزود : امروز اعتماد و انتظار مردم به آموزش و پرورش در سطح بالایی است ، بنابراین وظیفه ما در بحث توانمندسازی اولیا و دانش آموزان به ویژه دانش آموزان در معرض خطر ، کار بسیار مشکل و مهمی است. 

 در ادامه مشاور دبیر کل و مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهارداشت : هم اکنون وضعیت تجربه مصرف مواد در دانش آموزان متوسطه دوم و هنرستان ها از میانگین کشور پایین تر است که نشان از تلاش مسئولان فرهنگی استان در کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
.
دکتر کمالی درپایان  اظهارداشت :شهرستان فلاورجان یکی از شهرستان های متراکم استان از نظر جمعیتی است که به دلیل مهاجرپذیر بودن، اقوام مختلطی را در خود جای داده است که این موضوع هم میتواند فرصت باشد و هم می تواندسرعت انجام فعالیتها را کاهش دهد. وی با اشاره به فعالیتهای همه ی ادارات و ارگانها در راستای اجرای طرح کرامت اذعان نمود : پیشرفتها و موفقیتهای به دست آمده حاصل کار جمعی همه ی مسئولین است.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc