کد خبر : 23255
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1395 - 6:51

برگزاری جلسه ی تلفیقی کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش

   جلسه ی تلفیقی کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش در فرمانداری شهرستان فلاورجان برگزار شد . روز یکشنبه ۹۵/۱۲/۸ مصادف با آغازهفته ی امور تربیتی ، جلسه ی تلفیقی کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش، با حضور دکتر نامجومنش مدیر کل سنجش وارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ،

 
 جلسه ی تلفیقی کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش در فرمانداری شهرستان فلاورجان برگزار شد .
روز یکشنبه ۹۵/۱۲/۸ مصادف با آغازهفته ی امور تربیتی ، جلسه ی تلفیقی کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش، با حضور دکتر نامجومنش مدیر کل سنجش وارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ، آقای امیر حسینی رییس مراکز یادگیری محلی سازمان ،آقای امید قائمی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و هیئت همراه ، مدیرآموزش و پرورش ، معاون فرماندار، شهردارفلاورجان ، کلیشاد  و تعدادی از مسئولین شهرستان و مدیریت ، دردفتر فرمانداری فلاورجان ، برگزار گردید.
کمالی مدیرمحترم آموزش و پرورش فلاورجان ابتدای این جلسه ، ضمن خیرمقدم به اعضای کمیته ی پشتیبانی سوادآموزی کشور و تشکر از حضورفعال اعضای شورای آموزش و پرورش  شهرستان ، با اشاره به  هفته ی فرهنگی شهرستان فلاورجان ، ازکلیه ی اقدامات انجام شده دراین هفته توسط مسئولین شهرستان به ویژه فرماندار محترم ، قدردانی نمود .
ایشان سپس با اشاره به فعالیتهای انجام شده درعرصه ی سوادآموزی ، بخصوص جذب و نگهداری سوادآموزان ، در دوره های (سوادآموزی ، انتقال و تحکیم )، گزارش جامع ومبسوطی ارائه نمودند.
سواد00
دکترکمالی با بیان موفقیتهای شهرستان در این زمینه عنوان نمود : « گرچه پیشرفت های به دست آمده در جهت باسواد نمودن افراد بیسواد نسبت به گذشته ، که حاصل زحمات و تلاشهای مسئولین مدیریت و به ویژه آموزش دهندگان می باشد ، بسیار چشمگیر است ولیکن کافی نیست .
وی افزود :« دلیل این امر مشکلاتی مانند ، مهاجرپذیربودن  وهمجواری با  استانهای  دیگر، وجود اتباع افغان و تراکم بالای جمعیت در شهرستان است که، موجب شده آمار بیسوادی همچنان در شهرستان بالا باشد .
 در ادامه ی جلسه دکتر نامجومنش ، ضمن تشکر ازعملکرد موثر و بسیارخوب مدیریت آموزش و پرورش فلاورجان ، در جذب سوادآموز با توجه به مشکلاتی که خاص این شهرستان است همچنین ایجادو راه اندازی دو مرکز یادگیری محلی ، اظهار داشت : «  با مشارکت و تعامل بهتردستگاهها می توان امیدواربود در سال آینده  بتوانیم در همه ی زمینه ها پیشرفت بیشتر و بهتری داشته باشیم » . دکتر نامجومنش درخصوص اهمیت تشویق و ترغیب سوادآموزان به ادامه  تحصیل عنوان نمود : « تاکید به ارتقاء علمی سوادآموزان و تشویق و ترغیب آنان برای ثبت نام در پایه های بالاترو آشنایی تمام اقشار جامعه با فناوری های جدید ، امری حیاتی است که نقش آموزش دهندگان ونزدیکان سوادآموزان  در این عرصه ، بسیار تعیین کننده است » . وی افزود :« باید شرایط به گونه ای باشد که سوادآموزان بتوانند بیشترین بهره را از حضور در این کلاسها برده و اثرات مثبت آنرا در زندگی فردی و اجتماعی شاهد باشند و با کوله باری از علم و معرفت دوره های سوادآموزی و سایر فعالیتهایی که برای آنها در نظر گرفته را با موفقیت به پایان برسانند » .
  رییس مراکز یادگیری محلی سازمان آقای امیرحسینی ، با اشاره به سواد ودانایی و نقش آن در توسعه ی همه جانبه کشور عنوان نمود : « وقتی ناهنجاریها و آسیبهای جامعه را ریشه یابی می کنیم  به بیسوادی و جهالت می رسیم و لازمه ی پیشرفت همه جانبه ، تعامل و کوشش در جهت ریشه کنی بی سوادی و توانمند نمودن افراد مولد جامعه است ».  
آقای امیدقائمی معاون سوادآموزی اداره کل  نیز با تشکر از فعالیت ها و تلاشهای تاثیرگزارو بسیار خوب مدیرآموزش و پرورش فلاورجان در همه زمینه ها ، به ویژه در زمینه ی سوادآموزی رشد باسوادی در منطقه را بسیار چشمگیر ارزیابی نمود. ایشان هدف گذاری برای سال آینده دربخش اولیای دانش آموزان و تعامل بیشتر با سایر دستگاهها را ضروری دانست .
درادامه ، مصوبات جلسه ی قبل شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح و  پیگیری شد‌ و درخصوص روز درختکاری ، اسکان نوروزی در شهرستان و کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، بحث و گفتگو و راهکارهایی ارائه گردید..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc