کد خبر : 23523
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395 - 9:13

پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند نقشه راه در دستگاه ها است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تمامی مسائل اجتماعی با کار انتظامی قابل حل نیستند بر لزوم نقشه راه در دستگاه ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد. سردار “عبدالرضا آقاخانی”اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی به این نتیجه رسیده که مسائل اجتماعی صرفا از طریق کار انتظامی قابل حل نیستند و

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تمامی مسائل اجتماعی با کار انتظامی قابل حل نیستند بر لزوم نقشه راه در دستگاه ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
سردار “عبدالرضا آقاخانی”اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی به این نتیجه رسیده که مسائل اجتماعی صرفا از طریق کار انتظامی قابل حل نیستند و باید برای رفع آنها همه دستگاه ها و سازمان ها وارد میدان شوند. چرا که بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به دلیل فراهم شدن زمینه های آن در جامعه است که اگر جلوی این بسترها و زمینه ها توسط دیگر دستگاه ها گرفته شود به مرحله برخورد های انتظامی و قضائی نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد جزیره ای عمل کردن در دستگاه ها و سازمان ها و پراکندگی در برخورد با آسیب های اجتماعی بوده ایم اظهار داشت: به نظر می رسد امروز تجمیع نظرات همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها در زمینه نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی باید به یک اصل اساسی و الویت دار تبدیل شود.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس اصفهان با اشرافیتی که در خصوص آسیب ها و تهدیدات دارد در زمینه ایجاد تعامل بین دستگاه ها پیش قدم شده و هم اکنون ارتباط خوبی بین پلیس استان و حوزه اجتماعی استانداری اصفهان، بهزیستی،شهرداری ها، آموزش و پرورش ،مراکز دانشگاهی ، مشاوره ای و دیگر سازمان ها و ادارات برقرار است.
این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه امروز همه دستگاه ها و ادارات استان به یک وحدت نظر رسیده اند که تهدید دشمن در زمینه رواج آسیب های اجتماعی در جامعه جدی است و بیشترین آفتی که به بدنه سنین پائین و نسل جوان جامعه وارد می شود به خاطر وجود همین آسیب ها است.
سردار آقاخانی در پاسخ به این سوال که ارزیابی پلیس از روند آسیب های اجتماعی در سطح استان اصفهان چگونه است گفت: آمارها نشان می دهد با وحدت عملی که بین مراکز علمی، مراکز مشاوره ای، بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، امور اجتماعی استانداری، شهرداری ها، اداره ارشاد و دیگر سازمان ها به وجود آمده توانسته ایم یک توقف نسبی در برخی تهدید ها و آسیب های اجتماعی در سطح استان به وجود آوریم.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که کار جمعی کردن، وحدت و انسجام بین دستگاه ها می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد و در مجموع به روند کاهش آسیب ها در استان خوش بین هستیم چرا که این موضوع دغدغه اول همه مسئولان و دستگاه های استان است.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم تهیه نقشه راه برای دستگاه ها و سازمان ها در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی مورد نظر مقام معظم رهبری گفت: در این زمینه شهرداری اصفهان چنین نقشه ای را تهیه کرده که در آن به نکات قابل توجهی نیز اشاره شده و در مجموع تیم قوی در این زمینه فعال هستند.
وی افزود: البته این نقشه برخی کاستی هایی هم دارد و نیازمند بررسی کارشناسی بیشتری است و فرماندهی انتظامی استان نیز در جلسات آن شرکت و نظرات خود را اعلام کرده که معتقدیم با عملی شدن این نقشه راه در دستگاه ها، اصفهان به استان نمونه کشوری در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی تبدیل شود
پایگاه خبری پلیس ایران.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc