کد خبر : 24201
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1396 - 10:06

عدم شناخت موانع رشد انسان، عامل خودشیفتگی است

سلسله نشست های اخلاقی با محوریت اخلاق طلبگی با حضور حجت الاسلام محمود حقیقی استاد اخلاق در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برگزار شد.  حجت الاسلام محمود حقیقی، استاد حوزه و دانشگاه در سلسله نشست های اخلاقی با محوریت اخلاق طلبگی در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان گفت: انسان بعداز اینکه متوجه شد نگاهش نباید

سلسله نشست های اخلاقی با محوریت اخلاق طلبگی با حضور حجت الاسلام محمود حقیقی استاد اخلاق در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برگزار شد.

 حجت الاسلام محمود حقیقی، استاد حوزه و دانشگاه در سلسله نشست های اخلاقی با محوریت اخلاق طلبگی در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان گفت: انسان بعداز اینکه متوجه شد نگاهش نباید به بیرون باشد و اینکه انسان همانند یک نهال است در مرحله سوم باید به موانع رشد پی ببرد.

 

وی اولین گام برای شناخت موانع را تفکر معرفی کرد و دلیل تفکر نداشتن را در دو عامل خودپسندی و خود شیفتگی دانست.

 

حجت الاسلام حقیقی گفت: بزرگترین آفت که در بین قشر مذهبی خصوصاً طلبه ها  دیده می شود نداشتن تفکر برای شناخت موانع رشد معنوی خود  و از خود راضی بودن است.

 

وی در ادامه به راهکارها اشاره کرد و گفت: اولین گام برای رهایی از خود شیفتگی درنظر گرفتن عظمت خداوند و سو استفاده نکردن از لطف و مهر بی نهایت خداوند می باشد.

 

اشتاد اخلاق مرحله بعد را شناخت آفات و درمان آن و راه شناخت آفات را در انجام دستورات الهی و دوری از نهی الهی دانست.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: موانع رشد و اسباب رشد هر دو مربوط به درون انسان است  و با برسی درون خود می شود به رشد واقعی دست یابیم.

شبستان

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc