کد خبر : 24556
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 12:49

اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز زمین پاک در شهرستان فلاورجان

  اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز زمین پاک در شهرستان فلاورجان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان از اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز زمین پاک در شهرستان فلاورجان خبر داد. محمد ولید مغربی رئیس این اداره با بیان اهمیت حفاظت از زمین و فرهنگ سازی مناسب

 
اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز زمین پاک در شهرستان فلاورجان
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان از اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز زمین پاک در شهرستان فلاورجان خبر داد.
محمد ولید مغربی رئیس این اداره با بیان اهمیت حفاظت از زمین و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص گفت: مراسم روز زمین پاک هر ساله در روز ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت ماه با هدف حفاظت از زمین و جلوگیری از آلوده‏شدن آن همزمان درسراسر جهان برگزار می‏شود.
وی افزود: برنامه های آموزشی و ترویجی این اداره به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ نگهداشت محیط زیست با شعار امسال ‘ با هم به سوی زمین پاک ‘ تعیین شده است که با اولویت کودکان و نوجوانان تدوین شده و در قالب ” شناسایی و نحوه کنترل منابع آلاینده آب و خاک (پسماند، پساب های صنعتی وخانگی )، تأثیرات آلودگی آب و خاک بر سلامت انسان و سایر موجودات، اهمیت تفکیک زباله و روش‏های کاهش تولید زباله، روش‏های بهینه‏سازی مصرف آب و انرژی، شناسایی صنایع و کارگاه‏های آلاینده، صدور اخطار و برخورد قانونی با آن ها، توجه ویژه به نظافت و پاکسازی معابر، خیابان‏های اصلی و فرعی، بوستان ها و سایر اماکن عمومی، شناسایی و پاکسازی مکان‏ها و نقاطی که دارای آلودگی های زیاد هستند در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود : بخشی از برنامه های این هفته از روز دوم تا هفتم اردیبهشت ماه در کنار غرفه های هفته سلامت در قالب برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع زمین پاک، پیاده روی نمادین، ایستگاه سلامت، مشاوره محیط زیست، و نیز توزیع بروشور در زمینه زنده نگه داشتن زمین، توزیع بسته های آموزشی ویژه کودکان در رابطه با حفظ زمین، توزیع کودهای ارگانیک بین شهروندان و آموزش مزایای استفاده از کودهای ارگانیک به جای کودهای شیمیایی برگزار خواهد شد.
به گفته وی، کارگاه ها و برنامه های آموزشی نیز در سطح خانه های سلامت، مدارس و مراکز فرهنگی با عناوین “نقش جوانان در پاک نگه داشتن زمین، تاثیر دخانیات بر زمین پاک، با کاهش تولید زباله زمین مان را پاک نگه داریم،آموزش راهکارهای پاک بودن زمین از آلودگی ها، آشنایی با انواع پسماندها و نیز نحوه نگهداری و جداسازی آن ها، معرفی فاضلاب ها به عنوان اصلی ترین تغییر دهنده های اکوسیستم کره زمین، کنترل تولید زباله جهت حفظ کره زمین و زیستگاه های آن، تاثیر شوینده های خانگی بر زمین به منظور ارتقا سطح آگاهی شهروندان برگزار گردید.
ولید مغربی گفت : برگزاری برنامه های آموزشی، فرهنگی واطلاع رسانی در خصوص هوشیارسازی زیست محیطی مردم امری ضروری است و باید بسیار به آن پرداخته شود.
وی بیان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، بازدید از جایگاه های زباله،ارسال بسته های آموزشی به ادارات و سازمان ها و تبلیغات محیطی هم از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این روز در این شهرستان به اجرا در می آید.
وی گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با ادارات آموزش و پرورش کارشناسان این اداره از دوم تا هفتم اردیبهشت ماه با حضور در مدارس به آموزش دانش آموزان در رابطه با کاهش تولید زباله ، آموزش راهکارهای پاک بودن زمین از آلودگی ها، آشنایی با انواع پسماندها و نیز نحوه نگهداری و جداسازی آن ها، معرفی فاضلاب ها به عنوان اصلی ترین تغییر دهنده های اکوسیستم کره زمین، کنترل تولید زباله جهت حفظ کره زمین و زیستگاه های آن، تاثیر شوینده های خانگی بر زمین به منظور ارتقا سطح آگاهی این عزیزان خواهن.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc