کد خبر : 24587
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 9:07

بیکاری بزرگترین درد خانواده‌های ایرانی است/ اظهارات ربیعی درباره نرخ بیکاران غیرکارشناسی وغیرقابل‌قبول است

نماینده مردم فلاورجان گفت: بیکاری جوانان برای خانواده‌های ایرانی بزرگ‌ترین مشکلات آنها به شمار می‌رود. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به اظهارات اخیر ربیعی وزیر کار و تعاون مبنی براینکه وضعیت بیکاری امروز امری عادی است، اظهار داشت: اگر بحث بیکاری مسئله عادی بود مقام معظم رهبری در

نماینده مردم فلاورجان گفت: بیکاری جوانان برای خانواده‌های ایرانی بزرگ‌ترین مشکلات آنها به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به اظهارات اخیر ربیعی وزیر کار و تعاون مبنی براینکه وضعیت بیکاری امروز امری عادی است، اظهار داشت: اگر بحث بیکاری مسئله عادی بود مقام معظم رهبری در دیداری که سال نود و پنج با نمایندگان مجلس و جمع دیگری از مسئولان داشتند، نمی‌فرمودند که خجالت بنده از جوانی که شب دست‌خالی به منزلش می‌رود بیشتر است. این یعنی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شخص اول نظام بحث بیکاری جوان‌های کشور است.
وی افزود: اگر بیکاری مهم نبود رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصادی مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری نمی‌کردند. از این مسائل می‌توان دریافت که حوزه اشتغال با مشکل اساسی مواجه است و قطعاً امر عادی نیست.
نماینده مردم فلاورجان اظهارات ربیعی وزیر کار دولت تدبیر و امید را غیرکارشناسی و غیر قابل‌قبول دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیکاری جوانان برای خانواده‌های ایرانی بزرگ‌ترین مشکلات آنها به شمار می‌رود.
موسوی لارگانی تصریح کرد: شاید آمار بیکاری اگر حدود ۲-۳ درصد بود این مسئله چندان نگران کننده به نظر نمی‌رسید اما اینکه در بعضی از شهرستان‌ها آمار بیکاری بالای ۳۰ درصد اعلام می‌شود به خودی خود این معضل نگران‌کننده تلقی می‌شود.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی بیان داشت: البته میانگینی که دولت اعلام می‌کند ۱۲٫۵ درصد است این در حالی است که تعریف دولت از فرد شاغل به مشغول بودن افراد به ۱ ساعت کاری در هفته معنا می‌شود. حال اگر همین فرد به ازای یک ساعت کار کردن در هفته ۵۰ هزار تومان دریافت کند که هیچ کجا چنین مبلغی پرداخت نیم شود آن وقت این فرد باید با ماهی دویست هزار تومان مخارجش را تأمین نماید. این در حالی است که دولت یازدهم افراد با حقوق زیر یک میلیون و پانصد هزار تومان را زیرخط فقر می‌نامد!
منبع :خبرگزاری دانشجو.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc