کد خبر : 24796
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 23:08

پیش بینی مبارزه با سن در ۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

  سن گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین آفات گندم و جو از عوامل اصلی محدود کننده کشت غله در سطح استان محسوب می‌شود و در مرحله طغیان این توانایی را دارد که تا ۱۰۰ درصد محصولات را نابود کند. به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آقای مهندس حسنعلی رحیمی مدیر

 
سن گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین آفات گندم و جو از عوامل اصلی محدود کننده کشت غله در سطح استان محسوب می‌شود و در مرحله طغیان این توانایی را دارد که تا ۱۰۰ درصد محصولات را نابود کند.
به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آقای مهندس حسنعلی رحیمی مدیر حفظ نباتات سازمان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در سطح استان جهت مبارزه با سن غلات اظهار کرد: نخستین ستاد سن استان در ۲۶ بهمن ماه سال ۹۵ با حضور ریاست سازمان حفظ نباتات کشور، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه برگزار شد و با تحلیل روند مبارزه با سن در سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم شکل گرفت. وی ادامه داد: بعد از هماهنگی‌های شکل گرفته، شبکه‌های مراقبت در تمامی استان شکل گرفتند و اقدامات لازم جهت رصد مزارع و بررسی ریزش سن و تراکم انجام شد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: اولین ریزش سن در ۱۰ اسفندماه در اردستان دیده شد و پس از آن در شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و مناطق مرکزی شاهد این موضوع بودیم، البته بر طبق روال هر ساله ریزش در مناطق کویری در نیمه دوم اسفندماه، در مناطق گرمسیری در دهه دوم فروردین ماه و در مناطق سرد استان در اواخر فروردین رخ می‌دهد. وی افزود: برای مبارزه در سال زراعی جاری تعداد ۵۱ شبکه مراقبت دولتی و ۳۵ شبکه بخش خصوصی به فعالیت در سطح استان پرداختند، اولین مبارزه در اردستان انجام شد و با انجام اقدامات لازم، مبارزه با سن مادر در مناطق گرمسیری استان پایان یافت، مبارزه با سن مادر در مناطق مرکزی نیزاز ۱۶ فرودرین ماه ۹۶ در شهرستان‌هایی همچون اصفهان، فلاورجان و مبارکه آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، در مناطق سردسیر نیز از پنجم اردیبهشت ماه مبارزه آغاز و تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت. آقای مهندس رحیمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا ششم اردیبهشت ماه، در ۴۶ هزار و ۱۱۷ هکتار از مناطق استان مبارزه با سن مادر انجام گرفته است، بیشترین سطح مبارزه متعلق به شهرستان اصفهان با ۲۰ هزار و ۶۱۰ هکتار است. وی گفت: بعد از آن نیز مبارزه با پوره از این هفته آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه می‌دهیم. رئیس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: سال گذشته بیش از۹۲ هزار هکتار مبارزه با سن در سطح استان انجام گرفت و پیش بینی می‌شود این عدد در سال جاری به ۹۵ هزار هکتار برسد. شایان ذکر است، سن گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین آفات گندم و جو از عوامل اصلی محدود کننده کشت غله در سطح استان محسوب می‌شود و در مرحله طغیان این توانایی را دارد که تا ۱۰۰ درصد محصولات را نابود کند.
استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc