کد خبر : 24930
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 9:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت بسته هستند

در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت

دومین مناظره انتخاباتی با محور سیاسی و فرهنگی روز  پانزدهم اردیبهشت با حضور ۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. روز گذشته دومین مناظره سیاسی و فرهنگی میان نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که متن کامل آن به شرح زیر است: مرتضی حیدری مجری مناظره: اجازه می‌خواهم در آغاز فاجعه

دومین مناظره انتخاباتی با محور سیاسی و فرهنگی روز  پانزدهم اردیبهشت با حضور ۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
روز گذشته دومین مناظره سیاسی و فرهنگی میان نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که متن کامل آن به شرح زیر است:
مرتضی حیدری مجری مناظره: اجازه می‌خواهم در آغاز فاجعه انفجار در معدن یورت را تسلیت بگویم و برای بازماندگان آرزوی صبر کنم. دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که از این لحظه آغاز خواهد شد.
به منظور یادآوری و جهت استحضار آن دسته از عزیزانی که مناظره قبل را مشاهده نکردند، عرض می‌کنم مناظره در سه بخش تقدم شما خواهد شد. در بخش اول هر نامزد که به قد قرعه ترتیب آنها مشخص می‌شود به سوالی که به قید قرعه مشخص می‌شود، فرصت داده می‌شود تا ۴ دقیقه پاسخ دهند.
بعد از آن نامزدها، ۲ دقیقه فرصت خواهند داشت تا صحبت های آن نامزد را نقد کند. در بخش دوم هر کدام از نامزدها به یک سوال به ترتیب با قید قرعه به مدت دو دقیقه پاسخ خواهند داد و بخش بعدی بخش جمع بندی خواهد بود. کل مدت برای هر نامزد ۲۴ دقیقه است. ما نمایشگر حساسی داریم که به صدای نامزدها حساس است.
از لحاظ محتوا، برنامه مناظره دوم با محوریت سوالات سیاست داخلی، سیاست خارجی و موضوعات فرهنگی خواهد بود.
اجازه می‌خواهم، اطلاعیه کمیته نظارت بر انتخابات را قرائت می‌کنم: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای تجارت مناظره نخست در نظر داشتن دیدگاه‌های کارشناسی که بعد از آن بیان شده دغدغه‌ها و شکایات برخی از نامزدها، شکایات برخی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم با هدف برگزاری هر چه بهتر مناظرات پیش رو لازم دید نکات زیر را به استحضار ملت ایران برساند.
مطابق با قانون ۶۴ انتخابات ریاست جمهوری ایران چنانچه به تشخیص کمیته نظارت برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده در صدا و سیما در برگیرنده مطالب توهین آمیز و هتک حرمت نامزدها و دیگر افراد باشد سازمان صدا و سیما موظف به حذف آن مطالب است از این رو از نامزدها خواهشمند است مفاد این ماده را مد نظر داشته باشند.
۲- طبق ماده ۷۱ قانون مذکور داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران به هیچ وجه مجاز به توهین و هتک حرمت نیستند و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد. از این رو از همه نامزدهای ریاست جمهوری خواهشمند است که در مناظرات پیش رو مفاد آن را در نظر داشته باشند.
با هدف در نظر گرفتن بهینه از زمان از نامزدها خواهشمند است در چارچوب موضوع هر مناظره و محور سوالات، سخنان خود را سامان دهند.
قرعه کشی می‌کنیم برای نامزد اول که باید به سوال اول پاسخ بدهد. نامزد محترم شماره ۳ جناب آقای قالیباف تقاضا می‌کنم بفرمایید.
چگونه می‌توان بر شتاب رشد علمی و آموزش و جایگاه علمی کشور را سریعتر ارتقاء بخشید؟
قالیباف: عرض تسلیت دارم به مناسبت حادثه تلخ معدن در استان گلستان و عرض تسلیت دارم به همه آسیب دیدگان ملت عزیزمان.
موضوع فرهنگ یکی از موضوعات مهم جوامع است بدون شک و دو نگاه در حوزه مسائل فرهنگی می‌تواند وجود داشته باشد، یک نگاه بدبینانه به جامعه و یک نگاه خوشبینانه. در نگاه بدبینانه اینکه یک نگاه قیم مابانه و بسته و کنترل و نظارت شدید بر موضوعات فرهنگی و یک نگاه هم خوشبینانه است؛ نگاه خوشبینانه بر این مبناست که ما اصل را بر آگاهی بخشی برای مردم‌مان در نظر بگیریم که آنها بتوانند با توانمندسازی و با خود مردم و نهادهای مردمی در این زمینه بتوانند ایفای نقش کنند.
آموزش و پرورش می‌تواند مهمترین اساسی ترین بخش باشد که در این بخش تاثیرگذار باشد اگر درست عمل کند آثار مثبتی دارد منفی عمل کند آثار بیشتری دارد امروز هم مشکلات ما در حوزه اقتصادی واقعا ریشه آن بر می‌گردد به حوزه فرهنگ و تربیت.
اجازه می‌خواهم به حادثه ای این هفته اتفاق افتاد. یک محموله کشف شد که قوه قضائیه اعلام کرد که چند تُن پوشاک بود در یک ویلایی کشف شد که متعلق به یکی از وزرا بود؛ این پرونده بررسی شد ظرف دو روز و به صورت فشرده. سوال این است که در یک وزارتخانه‌ای که آموزش و پرورش است و مسئولیت دارد وقتی می‌بینیم این رفتار به گونه‌ای است که دارد واردات غیرضروری انجام می‌شود.
این بحث پیش می‌آید یک وزارتخانه صنعتی نیست وزارتخانه آموزش و پرورش است این هم این واردات این باعث نگرانی مردم نمی‌شود؟ مردم احساس کنند در یک وزارتخانه آموزش و پرورش راس آن این حرکت انجام شود؟ چگونه قشر فرهیخته به اینها اعتماد کنند؟ در حوزه حق التدرسی باقی مانده آند به اینها اعتماد کنند؟ در اقتصاد که مشکل اصلی ما در بیکاری است و ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم، یارانه طبقه محرومین را بخواهیم تقویت کنیم نیازمند این هستیم که یک نظامی در اصلاحات پولی، مالی و گمرکی انجام بدهیم در حقیقت ما می بینیم. این یک نمونه است که دراین هفته اتفاق افتاد. ما سال‌های متوالی همیشه از این اتفاقات داریم و این مشکلات بوجود می‌آید.
میرسلیم در نقد سخنان قالیباف: آقای قالیباف شما پاسخ ندادید دقیق. معلمان ما در شرایط بسیارناهنجاری به سر می‌برند ناچارند دو سه نوبت در روز کار کنند تا روزگار بگذرانند این شرایط غیرقابل قبول است. درباره شرایط علمی نفرمودید؛ ما مواجه هستیم با مقالاتی که در مجلات خارجی پخش می شود.
کار علمی که برای ما باشد این است که ما مسائل کشور مان را به همت دانشجویان و اساتیدمان بشناسیم. اما پژوهش را اشاره نکردید. مسائل رکودی در کشور را جز با مسائل پژوهشی نمی توان به آن پرداخت.
خوشحال می‌شویم هوایپما وارد می‌کنیم و جشن می‌گیریم و کار ایجاد می‌کنیم برای جوانان دیگر کشورها، اقلا ما همین هواپیما وارد کردیم می‌توانستیم خودمان تولید کنیم مگر ما کمتر از کشور ترکیه هستیم؟ دارند قطعات خودرویی می‌سازند و صادر می‌کنند.
روحانی در نقد سخنان قالیباف: ما اگر می‌خواهیم مسئله فرهنگ جامعه را و آموزش را بالا ببریم باید به زیربناهای آن توجه کنیم. اولین زیربنا اخلاق است. اخلاق از اینجا منشا می‌گیرد که حق الناس را مراعات کنیم. حقوق مردم را نباید زیر پا بگذاریم. فرض کنیم فردی تخلف کرده آن کسی که باید بگوییم که متخلف است کیست؟ آیا در نهایت محکمه است یا خیر؟ اگر بناست که محکه بگوید چطور آقای قالیباف در مصاحبه قبل از محکمه به وزیر اتهام می‌زند ناروا. اگر می‌خواهیم در جامعه تحقیق و علم جلو برود باید آزادی باشد.
اگر آزادی نباشد، چطور جوانان ما می‌توانند به پیشرفت اساسی برسند. وقتی در شیراز یک نماینده مجلس را دعوت می‌کنند و دوستان خود شما مانع می‌شوند و در خیابان با آجر حمله‌ور می‌شوند. کسی که فرزند آیت الله مطهری است آیا در چنین جامعه‌ای می توانیم تعالی و دانشگاه آزاد داشته باشیم.
باید در جامعه شرایطی بوجود بیاید که شکوفایی ایجاد شود. الان می‌گذاریم افرادی که صاحب فرهنگ هستیم از استعدادشان استفاده شود. ما الان یک هنرمند داریم از دعای ربنایش ممانعت می کنیم و چطور می توانیم از تعالی و پیشرفت داشته باشیم.
هاشمی طبا در نقد سخنان قالیباف: من به خودم تذکر می دهم اگر سوالی از من بشود همان سوال را پاسخ بدهم و احیانا از حاشیه رفتن از سوال خویشتنداری کنم. در مورد آموزش و پرورش فکر می‌کنم سندی به نام آموزش و پرورش و سند ۱۴.۴ چنانچه به آن عمل شود آموزش و پرورش ما و آموزش عالی ما متحول می‌شود.
ما در آموزش و پرورش به امر تربیت کمتر توجه داریم یعنی عمل به جوارح و تربیت در کنار آموزش و این نقصی است که همواره در آموزش و پرورش ما وجود دارد. یک نقص در قانون داریم و آن اینکه اعضای علمی دانشگاه‌های می توانند شغل دوم داشته باشند.
در حالی که اعضای علمی دانشگاه‌ها باید فقط کارشان دانش، %.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc