کد خبر : 25357
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 - 13:09

رهاسازی یک دلیجه کوچک در طبیعت شهرستان فلاورجان

یک دلیجه کوچک در طبیعت شهرستان فلاورجان رها سازی شد. فلاورجان -به گزارش خبرگزاری نیوز فلاورجان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان گفت: این پرنده توسط یکی از دوستداران حیات وحش در درون ساختمان نیمه ساخته مشاهده و زنده گیری شد و جهت بازگرداندن به زیستگاه طبیعی اش به اداره حفاظت محیط زیست این

یک دلیجه کوچک در طبیعت شهرستان فلاورجان رها سازی شد.
فلاورجان -به گزارش خبرگزاری نیوز فلاورجان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان گفت: این پرنده توسط یکی از دوستداران حیات وحش در درون ساختمان نیمه ساخته مشاهده و زنده گیری شد و جهت بازگرداندن به زیستگاه طبیعی اش به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل و پس از اطمینان از توانایی پرواز آن در طبیعت رهاسازی شد.
محمد ولید مغربی افزود: دلیجه ها از جمله پرندگان شکاری مهاجری هستند که بیشتر به صورت دسته جمعی مشاهده می شوند و از جمله پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت سازمان محسوب می شوند.
این پرنده توسط برخی از سودجویان به عنوان طعمه جهت زنده گیری پرندگان بزرگ شکاری مورد استفاده قرار می گیرند و این مسأله در کنار عواملی چون تخریب زیستگاه و استفاده از حشره کشها در سطح مزارع باعث کاهش جمعیت جهانی این گونه به میزان ۳۰ درصد شده است.
.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc