کد خبر : 26106
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1396 - 16:55

کشف و رها سازی یک مار پلنگی درشهرستان فلاورجان

سرپرست  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان:یک مار پلنگی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان در منزلی مسکونی کشف و در طبیعت رها سازی شد رییس  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان گفت:بر اساس گزارش واصله از واحد آتش نشانی بخش پیربکران مبنی بر زنده گیری یک حلقه مار در منزل مسکونی واقع در دهستان

سرپرست  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان:یک مار پلنگی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان در منزلی مسکونی کشف و در طبیعت رها سازی شد
رییس  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان گفت:بر اساس گزارش واصله از واحد آتش نشانی بخش پیربکران مبنی بر زنده گیری یک حلقه مار در منزل مسکونی واقع در دهستان سهروفیروزان، یگان حفاظت اداره شهرستان فلاورجان نسبت به تحویل، شناسایی، بررسی و رهاسازی گونه مورد نظر اقدام کرد.
 
مغربی ادامه داد  :کارشناسان اداره با حصول اطمینان از صحت و سلامتی مار، در زیستگاهی شبیه به زیستگاه اصلی خود رهاسازی کردند.
این گونه با نام علمی Spalerosophis d.schirazianus و نام فارسی مار پلنگی، ماری غیرسمی بوده که زیستگاه آن مناطق کوهستانی، ‌دامنه‌ها، ‌دشتها، ‌مناطق صحرایی و حتی باغات و مزارع است. نقش این مار بی آزار در کنترل جمعیت جوندگان و حشرات آفت بسیار مهم بوده و در گذشته وجود این مار در خانه را مایه برکت میدانستند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc