کد خبر : 27227
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 - 9:48

مالیات اصناف اصفهان اضافه نمی شود

با توافق بین ۸۷۰ اتحادیه صنفی اصفهان مالیات اصناف در اصفهان افزایش نمی‌یابد رئیس اداره مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری با ۸۷۰ اتحادیه صنفی حاضر در استان توافق شده تا مالیات امسال اصناف نسبت به سال قبل افزایشی نداشته باشد. به گزارش خبرگزاری نیوزفلاورجان ، مراد امیری در نشست خبری اداره‌کل امور مالیاتی

با توافق بین ۸۷۰ اتحادیه صنفی اصفهان مالیات اصناف در اصفهان افزایش نمی‌یابد
رئیس اداره مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری با ۸۷۰ اتحادیه صنفی حاضر در استان توافق شده تا مالیات امسال اصناف نسبت به سال قبل افزایشی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری نیوزفلاورجان ، مراد امیری در نشست خبری اداره‌کل امور مالیاتی استان اصفهان بااصحاب رسانه استان ضمن اشاره به رویکرد مؤدی محوری در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: در سال جاری با ۸۷۰ اتحادیه صنفی حاضر در استان اصفهان توافق شده تا مالیات امسال اصناف نسبت به سال قبل افزایشی نداشته باشد و این امر با استقبال اصناف نیز مواجه شده و نتیجه آن حاکمیت آرامش بر بازارهای اصفهان است.

رئیس اداره امور مالیاتی استان هزینه‌های اخذ مالیات به شیوه‌های قبلی را بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها تعاملی صورت نمی‌گرفت، هزینه‌های اخذ مالیات از اصناف افزایش می‌یافت.

وی در ادامه افزود: نحوه پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه‌ها در سال جاری کاملاً الکترونیک شده و دیگر نیازی نیست فعالان اقتصادی، مراجعه حضوری داشته و در صف انتظار قرار گیرند.

به گفته امیری، برای فعالان صنعتی نیز جلسات متعددی با اتاق بازرگانی برگزارشده و بنگاه‌های صنعتی و شرکت‌ها درون خود هماهنگی‌های مناسبی انجام داده و مقررشده انضباط مالی مناسبی انجام و مشکلاتی همچون کتمان فروش و دفاتر چندگانه امسال مشاهده نشود.

ادامه صحبت‌های امیری به اجرایی شدن قانون مالیات‌های مستقیم در سال جاری اختصاص داشت و وی در این‌ باره تصریح کرد: در این قانون بسترهای زیادی برای حمایت از تولید داخل و افزایش اشتغال در نظر گرفته‌شده و شرکت‌ها از این محل می‌توانند معافیت‌های مناسبی دریافت کنند.

رئیس اداره مالیاتی استان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: این طرح جزء محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی در دولت است و بهمن ماه سال جاری، رئیس اداره مالیاتی گزارش کار اجرای آن را خواهد داد.

وی مشکلات اجرای قانون مالیات ارزش‌افزوده را قابل‌رفع دانست و افزود: در برخی شهرها و در بین برخی مؤدیان، این قانون به‌طور کامل اجرا نشده و باعث عدم تعادل در بازارها شده اما با اصلاحات صورت گرفته و افزایش نظارت‌ها، در سال جاری این قانون به‌خوبی اجرا خواهد شد.

امیری در خاتمه اجرای طرح جامع مالیاتی را قدمی در راه رسیدن به دولت الکترونیک و افزایش شفافیت در اقتصاد ایران دانست و اظهار داشت: بر اساس این قانون، دسترسی سازمان مالیاتی به بانک‌های اطلاعاتی قانونی شده و بر این اساس می‌توانیم مالیات واقعی را از فعالان اقتصادی اخذ کنیم و در راستای اجرایی کردن آن نیاز به برخی اصلاحات از جمله، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی وجود دارد.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc