کد خبر : 27471
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 7:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تبلیغات کاذب مهدهای کودک و نارضایتی مردم ازنظارت مسوولان بسته هستند

تبلیغات کاذب مهدهای کودک و نارضایتی مردم ازنظارت مسوولان

 به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه اغلب کودکان قبل از رفتن به مدرسه مجبور به گذراندن ساعاتی از روز در مهدهای کودک هستند و با افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی، سال به سال متقاضیان ورود به این مهدها بیشتر می شود. عدم نظارت مسئولان وافزایش تقاضای والدین  منجرشده که مهدهای کودک

 به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه اغلب کودکان قبل از رفتن به مدرسه مجبور به گذراندن ساعاتی از روز در مهدهای کودک هستند و با افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی، سال به سال متقاضیان ورود به این مهدها بیشتر می شود.

عدم نظارت مسئولان وافزایش تقاضای والدین  منجرشده که مهدهای کودک فراترازوظایف قانونی خود عمل نموده وبجای آموزشگاههای زبان خارجی ،کامپیوتر،حسابداری ،بدنسازی ،ژیمناستیک وتکواندو و…………. به آموزش این رشته هادرمهدکودکهابپردازند
افزایش تقاضای شهروندان از یک سو و راه اندازی مهد کودک های جدید و رقابت آنها در جذب مشتری از سوی دیگر والدین را در انتخاب مهد کودک مناسب دچار تردیدمیکنداکثر والدینی که درفکرآموزشهای نوین به کودکان خودهستندوازآموزش قرآن واسلام غافل هستندیاآنهارادرآخرین  اولویت خودقرارداده اند.
 کلاس های دو زبانه، ژیمناستیک، روباتیک، استعدادیابی، سفالگری، اتاق فکر و بازی، چرتکه، یوسی مث ، سودوگو ، خلاقیت ، لیوان چینی، آی مث ،تست کانرز،تست وکسلر،سرویس رفت وبرگشت رایگان، استفاده از مربیان و متخصصان مجرب از جمله جملاتی است که در بنرهای تبلیغاتی، پوسترها و تراکت های این مهدها به زیبایی نقش می بندد و تبلیغات کاذبی که خانواده ها را به خود جذب می کندو علاوه برنارضایتی مردم باعث تفرقه بین مهدهای کودک هم شده است

بامشاهده هر کدام از این جملات که جدای ازاینکه بعضی ازآنهامعلوم نیست آیایادگیری آن به صلاح یک طفل ۴تا۶ ساله هست یاخیر،اگر کارشناسی شود هرکدام ازاین تبلیغات خودفضای آموزشی استاندارد و مناسب وسنین خاصی را می طلبد

در اکثرتبلیغات مهدهای کودک متاسفانه جای خالی آموزش قرآن ودین اسلام راکه درقدیم درراس آموزشهابوده رامشاهده میکنیم درجائی که ائمه مااین آموزشهاراازچندین قرن پیش سفارش کرده اند

اغلب والدین بدون بررسی محیط و کیفیت آموزشی و سابقه کار، جذب رنگ و لعاب ظاهری این مکان ها وتبلیغات پوچ آنها می شوند.

از محیط های غیراستاندارد مهدهای کودک که منزل مسکونی یا تجاری بوده و تغییر کاربری داده اند، پله ها و وسایل بازی نامناسب که بگذریم تبلیغات و وعده های زودگذر این مراکز است که اکثرآنها اجرایی نمی شوند و عملا ‘مهدهای کودک’ را به مکان ‘نگهداری کودک’ تبدیل شده اند.
به دلیل تغییر سبک زندگی و توسعه و گسترش رسانه های ارتباط جمعی و وسایل الکترونیکی مانند ماهواره، تبلت و گوشی های هوشمند، اغلب کودکان امروزی در مقایسه با کودکان دهه های گذشته از هوش، استعداد و توانمندی بالایی برخوردار هستند و در سنین قبل از دبستان با شعر، موسیقی، ورزش، قرآن، طراحی، نقاشی و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری آشنایی کافی دارند و این مهم رسالت مهدهای کودک را از نظر ارایه آموزش های عملی و نظری دوچندان می کند.
کودکان امروز از نظر هوش، استعداد و زرنگی نسبت به کودکان سه چهار دهه گذشته در سطوح بالاتری قرار دارند ولی نوع آموزش ها و نحوه اجرای آنها و حتی محتوای آموزش هایی که هم اکنون در مهدکودک ها ارایه می شود همانند آموزش های همان سه چهار دهه قبل است و حتی در تزیین محیط آموزشی مهدها بعد از گذشت سال ها، ایده جدیدی دیده نمی شود.
با صحبت با والدین کودکان که دراین مهدها ثبت نام کرده اندو بررسی فعالیت های آموزشی کودکان وفعالیت آنهادرکلاس اول ابتدائی می توان پی به تبلیغات پوچ و فریبنده بعضی مهدهای کودک برد.
یکی از والدین در این زمینه  گفت: به خاطر دو زبانه بودن یکی از مهد کودک ها، فرزندم را در آن مهدثبت نام کردم ولی با گذشت یک  سال تحصیلی چهار الی پنج لغت انگلیسی به فرزندم آموزش  که آنهم توسط  مریی مهد آموزش داده شده که با توجه به تبلیغات انتظار بیشتری در زمینه آموزش زبان انگلیسی به فرزندم داشتم.
وی گفت: علاوه بر هزینه ثبت نام، مبلغ بالایی برای خرید وسایل آموزشی اعلام شده از سوی مدیر مهد هزینه کردم که کودکان اغلب آنها را حتی درطول سال لمس نکردند و این وسایل فقط برای ساخت کارهای هنری در اختیار مربی بوده و کودکان تماشاچی هستند.
یکی دیگر از والدین اظهار کرد: علاوه بر هزینه های ثبت نام، کتاب و لباس فرم، ماهانه مبالغی بابت جشنهاوعکس وفیلم وکلاسهای اضافی،سرویس رفت وبرگشت که درتبلیغات بعنوان کلاس رایگان نامبرده شده  پرداخت می کنم.
وی افزود: قبل از ثبت نام فرزندم در مهد، بر بهداشت، چکاپ پزشکی و تاییدیه سلامت کودکان تاکید زیادی شد وقراربود  کودکان توسط پزشک ماهانه  در مهد ویزیت شوند که از شنیدن این موضوع هر خانواده ای  خوشحال می شد ولی نه پزشکی بچه ها را ویزیت کرده و نه اصلا سراغی از تاییدیه بهداشت فرزندم را گرفته اند.
خانواده ها، مهدهای کودک را محیطی دوستانه و امن برای اجتماعی شدن و پرورش کودکان می دانند و فرزندان خود را با خیالی آسوده به این مراکز می سپارندمی طلبد والدین نسبت به مراکز تربیتی کودکان خود وسواس بیشتری داشته و نسبت به مدیران و مربیان این مراکز اطلاعات دقیقتری به دست آورند.
از سوی دیگر سازمان های مسوول باید دغدغه بیشتری نسبت به صدور مجوز، بازرسی های مستمر و پیگیری نظرات و شکایات مردمی داشته باشند، وبانظارتی بهتروبیشتربه نوع تبلیغات ثبت نامی آنها بامتمرکز نمودن آموزش درمهدهای مردم راازاین دوراهی وتردید رهاکنند

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc