کد خبر : 27682
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 16:23

نارضایتی مردم ازنصب بی رویه تپه هایی با نام سرعت گیر/سکوی پرش یا قتلگاه

نارضایتی مردم ازنصب بی رویه تپه هایی با نام سرعت گیر/سکوی پرش یا قتلگاه

تعدد سرعت‌گیرها در معابر شهرهاوروستاهای شهرستان فلاورجان نارضایتی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است. سرعت‎گیر و سرعت‎کاه‎های موجود در سطح این شهر از استانداردهای لازم به‎دور هستندکه بایدمسئولین مربوطه  ساماندهی ونظارت بیشتری برآن داشته باشند و بهتر است به‎ گونه‎ای نصب شوند که خساراتی به مردم وارد نشود.بعضی از سرعت‎گیرهای داخل شهر برای

تعدد سرعت‌گیرها در معابر شهرهاوروستاهای شهرستان فلاورجان نارضایتی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.
سرعت‎گیر و سرعت‎کاه‎های موجود در سطح این شهر از استانداردهای لازم به‎دور هستندکه بایدمسئولین مربوطه  ساماندهی ونظارت بیشتری برآن داشته باشند و بهتر است به‎ گونه‎ای نصب شوند که خساراتی به مردم وارد نشود.بعضی از سرعت‎گیرهای داخل شهر برای راننده‎ها زحمت‎آور است

این سرعت گیرها یا همان تپه های آسفالت به دلیل همرنگ بودن با خیابان و عدم نصب تابلو، خودروهایی که از این مسیر عبور کرده متوجه آنها نشده ، بلکه به عنوان سکوی پرش خودرو ها نیز عمل می کنند.

اگر چه نصب سرعت گیر در کاهش تلفات درون شهری بسیار موثر است ولی گاهی تعداد سرعت گیرها در برخی از خیابان های سطح شهر بیشتر از حد معمول است و این مسئله گاهی در عبور و مرور وسائل نقلیه مشکل ایجاد می کند.
راهنمایی و رانندگی  در چند سال اخیر، نصب سرعت گیر را بهترین راهکار برای کاهش سرعت در معابر درون شهری و برون شهری می داند و از این رو اقدام به نصب سرعت گیر در بیشتر خیابان های اصلی و فرعی سطح شهرستان  کرده که این مسئله نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشته است.

سرعت گیرها باید استاندارد باشند

طبق استانداردهای بین المللی:
سرعت گیر یاBUMP)):این نو سرعت گیر از جنس پلاستیک یا لاستیک می باشد و ابزاری است برای کنترل سرعت وسایل نقلیه. طبق استانداردهای موجود،ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعتگیر باید بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن ۳۰ سانتی متر.
سرعتکاه یا:(Hump) ازاین ابزار بانام سرعتگیر ملایم نیز یاد می کنند که اکثرا از جنس آسفالت می باشدارتفاع بلندترین نقطه سرعتکاه بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن بین ۳٫۵ تا ۶٫۷ متر.
غیر از خصوصیات فیزیکی گفته شده در با لا محدودیت های دیگری نیز در مورد مکان استفاده از این کنترل کننده های سرعت وجود دارد:

یکی از شهروندان در این ارتباط به خبرنگار ما اظهار کرد: نصب سرعت گیرهای فاقد استاندارد در برخی از خیابان های اصلیی  پرتردد ودر روستاها ممکن است سبب از دست رفتن تعادل خودرو و گاهی نیز منجر به تصادف و برخورد با بلوکه های حاشیه خیابان شود.
شهرونددیگری گفت: در برخی از خیابان ها و حتی کوچه های فرعی سطح شهرستان، سرعت گیر نصب شده است که این سرعت گیرها از فاصله دور نیز قابل مشاهده نیست و هیچ علائم هشدار دهنده ای که نزدیک شدن به سرعت گیر را نشان دهد هم در محل نصب نشده و این مسئله در سال های گذشته حتی سبب بروز تصادفات و فوت رانندگان وسایل نقلیه شده است.
اگر چه سرعت گیر در خیابان های پرتردد و شلوغ نیاز است ولی در کوچه های فرعی و کم تردد جز ضرر رساندن به کمک فنرهای وسیله نقلیه، هیچ سودی ندارد و ممکن است حادثه آفرین هم باشد.

یکی دیگر از شهروندان  نیز نصب سرعت گیر در سطح شهرهاوروستاها را اقدامی غیرکارشناسانه دانست و تصریح کرد: نصب سرعت گیر باید با نظر و توافق همه اعضای شورای ترافیک باشد و نه اینکه فردی برای درب منزل  یامغازه خود تقاضای سرعت گیر کند
 
دربرخی مواقع پس از بروز حادثه تصادف در یک خیابان یا کوچه بلافاصله اقدام به نصب سرعت گیر در آن محل می شود و این مسئله به معنای آن است که هر کجا سرعت گیری نباشد راننده مجاز به رانندگی با سرعت بالاست.
استفاده از بعضی سرعت گیرها انتخاب بد از بدتر برای ایمن سازی جاده هاست.

 
باید برای رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز فرهنگ سازی شود و مردم دریابند که حتی اگر سرعت گیری در سطح شهر نصب نباشد آن ها باید با سرعت مجاز در معابر حرکت کنند.
درحالیکه نصب سرعت گیر هزینه زیادی و هزینه های زیادی برای نگه داری، خط کشی، رنگ آمیزی و اجرای روکش آسفالت را به همراه دارد از شورای ترافیک شهرستان تقاضامندیم  تا با فرهنگ سازی مردم را مجبور به رانندگی با سرعت مجاز کنند و از نصب سرعت گیر در نقاط فرعی و کم تردد بپرهیزند.
 
 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc