کد خبر : 27932
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396 - 14:40

فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان

کشف در سنگی تاریخی به سرقت رفته مقبره آستراخاتون در شهر پیربکران

کشف در سنگی تاریخی به سرقت رفته مقبره آستراخاتون در شهر پیربکران
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ظهر امروز 18 مرداد ماه از کشف در سنگی تاریخی به سرقت رفته مقبره آستراخاتون در شهر تاریخی پیربکران خبر داد.

 
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اله یاری ظهر امروز با اعلام این مطلب افزود: در سنگی زیارتگاه “سارح بت آشر” در مجموعه تاریخی آستراخاتون شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان که دارای کتیبه ائی نفیس به خط عبری می باشد، در زمستان سال ۱۳۹۴ متاسفانه توسط سارقان میراث فرهنگی، به سرقت رفت.
او تاکید کرد: پس از این اقدام با توجه به اینکه این مجموعه در اختیار انجمن کلیمیان استان اصفهان می باشد، اداره کل میراث فرهنگی استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تلاشها و اقدامات گسترده ائی را در سطح ملی و بین المللی در راستای جلوگیری از نقل و انتقال این اثر منحصر به فرد تاریخی از استان و کشور به عمل آوردند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان و با هوشیاری و درایت کارآگاهان نیروی انتظامی، در یک عملیات پایش و مراقبت که به مدت یک ماه صورت پذیرفت، سارقان شناسائی و پس از کشف محل نگهداری این در تاریخی، در یک عملیات پلیسی با تلاش های ارزشمند نیروی انتظامی، سارقان دستگیر و در ارزشمند تاریخی بازپس گرفته شد و پس از طی تشریفات قانونی تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خواهد شد.
اله یاری تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه تاریخی آستراخاتون و گورستان تاریخی آن متعلق به هموطنان کلیمی بوده و در اختیار انجمن کلیمیان اصفهان است، برنامه ریزی های لازم جهت ثبت ملی این اثر تاریخی انجام شده و این مجموعه تاریخی هم اکنون در انتظار دریافت شماره ثبت ملی می باشد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc